7 ماده غذایی مضر برای پوست

پوست با لیست بی شماری از مشکلات رو به رو است . اغلب همه ی افراد به عوامل خارجی نظیر محافظت از پوست برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و آلودگی توجه می کنند اما اغلب در مورد تغذیه توجه کافی نمی کنند. غذاهایی وجود دارند که ناسالم هستند و مانع از سلامت پوست و درخشان شدن آن می شوند.

مه شو:یک غذای خوشمزه و لذیذ می تواند به سلامت پوست شما کمک کند.برخی غذاها می توانند باعث شیوع آکنه شوند و پوست را دچار خارش می کنند.. برخی از غذاها باعث بروز اگزما، و یا لکه های قرمز رنگ حساس بر روی پوست می شوند. کارشناسان بهداشت به اثرات غذاهای سرخ شده بر روی پوست اشاره می کنند.

لیست غذاهایی که برای پوست مناسب نیستند:

الکل : الکل یک مایع ادرار آور است. بنابراین هر چقدر بیشتر مصرف شود بیشتر آب بدن از بین می رود. تمام رطوبت طبیعی بدن را از بین می برد و پوست را خشک و پوسته پوسته می کند به بروز چین و چروک بر پوست کمک می کند.

قهوه :

مصرف 2 یا سه فنجان قهوه باعث افزایش هورمون کورتیزول (هورمون استرس) می شود. افزایش این هورمون باعث سرعت بخشیدن به روند پیری پوست و آسیب های قابل توجهی بر روی پوست می شود.

کافئین به عنوان ماده ای است که باعث از بین رفتن آب بدن می شود و پوست را خشک می کند.

شیر : اگرچه اثرات خیلی مضری ندارد اما مصرف شیر در برخی افراد باعث آسیب پوست می شود. مصرف بیش از حد شیر باعث بروز آکنه می شود.فراموش نکنید شیر به عنوان ماسک، یکی از بهترین مواد برای روشن کردن و شفافیت پوست است.

نمک :بدون نمک غذاها طعم ندارند اما مصرف بیش از اندازه نمک ید دار باعث آسیب رسیدن به پوست می شود. نمک باعث متورم شدن بافت ها می شود و فرد حالت پف کرده در ظاهر خواهد داشت و در بدترین حالت منجر به شیوع آکنه می شود.

نوشیدنی های بدون الکل :برای اینکه به پوست سالم و درخشانی داشته باشید باید میزان شکر موجود در این نوشیدنی ها کنترل شده باشد. مصرف مقدار بیش از 50 گرم شکر باعث خشکی و آکنه می شود. از مصرف نوشابه های گازدار خودداری کنید و به مصرف آب میوه ها عادت کنید.

غذاهای سنگین حاوی گلوتن: گلوتن اساسا یک پروتئین است که در گندم و تمام غلات وجود دارد. اگر بدن شما نتواند گلوتن را تحمل کند عوارض جانبی زیادی پدید خواهد آمد عوارض بر روی پوست شامل تورم، خشکی و آکنه می باشد. موادی که دارای گلوتن زیادی هستند شامل ماکارانی ، نان سفید، شیرینی، کیک، پیتزا و جو هستند. .

شکلات و آب نبات:

مواد غذایی حاوی شکر نظیر شکلات و آب نبات برای پوست مضر است. مصرف بیش از حد که باعث افزایش قند خون شود منجر به آکنه می شود. این مواد بر روی کلاژن و الاستین تاثیر می گذارند که در جوان نگهداشتن و درخشان کردن پوست تاثیر منفی دارند. اگر به دنبال رژیم غذایی سالم و متعادل هستید این مواد غذایی را بیش از حد مصرف نکنید تا پوست سالم تر و درخشان تری داشته باشید.