راه طبیعی برای برطرف کردن سردرد پیش از مصرف قرص:

1- از کیسه یخ استفاده کنید : استفاده از کیسه های یخ از راه های مرسوم برای درمان سر درد می باشد. سرما باعث انقباض عروق خونی در سراسر پوست سر و بدن می شود و سیگنال های مربوط به درد را با سرعت کمتری انتقال می دهد.

2-سیگار را کنار بگذارید: با هر پوک سیگار 4000 ماده ی شیمیایی را وارد ریه های خود می کنید و خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی و سرطان را افزایش می دهید. سیگار همچنین باعث افزایش فشار خون، کاهش گردش خون، تحریک سینوس ها که همگی این موارد باعث افزایش سر درد می شوند، می گردد.

3-میان وعده بخورید : وقتی یک روز پر کار و خسته کننده داشتید، طبیعی است که دچار سردرد بشوید کمی از استرس و فشار کار خود بکاهید و غذایی بخورید . مغز شما به دو چیز احتیاج دارد گلوکز که با خوردن غذا بدست می آید و اکسیژن و وقتی این دو به مغز شما نمی رسد احساس درد می کنید . بنابراین سعی کنید هر 4 تا 6 ساعت میان وعده ی اندکی بخورید. میان وعده هایی را انتخاب کنید که ترکیبی از کربوهیدرات ها و پروتئین باشد و زمان به نسبت بیشتری برای هضم نیاز داشته باشد. میان وعده های مناسب نظیر کره بادام زمینی و موز و موادی که منیزیم و مواد معدنی کافی دارند از سردرد جلوگیری می کنند.

4- سر را با انگشتان دست فشار دهید : با انگشتان شست و اشاره دو دست خود، سر را به آرامی و به صورت دایره ای ماساژ بدهید.

5- آب بنوشید: کم شدن آب بدن یک محرک شایع برای میگرن و سر درد است. وقتی آب بدن به اندازه ی کافی نباشد خون غلیظ تر شده و خون به سختی جریان می یابد و باعث کاهش اکسیژن مورد نیاز برای مغز می شود. بنابراین نوشیدن روزانه 8 لیوان آب ضروری می باشد همچنین از خوردن میوه های آب دار و سبزیجات مانند خیار، کرفس و هندوانه غافل نشوید. 6-قرص استفاده نکنید: برخی از داروهای مسکن، سر درد را بدتر می کنند. استفاده بیش از حد از داروهای کافئین دار و آنتی هیستامین ، مغز را در ارسال پیام درد دچار مشکل می کند و آستانه درد را کاهش می دهد. داروهایی نظیر آسپرین و آستامینوفن نیز بعد از هر بار استفاده ، باید برای سر درد بعدی تعداد قرص بیشتری مصرف کنید تا درد از بین برود. اگر بیشتر از دو روز در هفته مسکن برای رفع سر درد مصرف می کنید حتما به پزشک مراجعه کنید.

7-برخی از مواد غذایی را حذف کنید: موادی نظیر پنیر موزارلا و پنیر های چرب باعث تولید اسید آمینه ای به نام تیرامین می شود و رگ ها را منقبض می کنند و در نهایت باعث سر درد می شوند. مواد غذایی نظیر کالباس و میگو و نوشیدنی هایی نظیر نوشابه نیز اسید آمینه تولید می کنند. به طور کلی موادی که نیترات دارند جز بدترین مواد افزودنی هستند. نظیر ژامبون، سس ، پیتزا ، چیپس، ماهی دودی، مواد شور ( خیارشور، زیتون) و شکلات. می توانید بر روی یک برگه، مواد غذایی که در روز می خورید را بنویسید و بعد موادی که باعث سردرد می شوند از روزهای بعد حذف کنید.