سیب یکی از میوه های در دسترس و محبوب است که شامل ویتامین ها و مواد معدنی است.یک سیب متوسط حدود 13% ارزش روزانه فیبر ، 10% از ویتامین C و تنها حاوی 80 کالری است. شما همچنین می توانید از مزایای سلامتی آن با آب سیب تازه بهره مند شوید.

مزایای آب سیب بی شمار است. تقریبا می توان گفت که از انواع ویتامین ها ، مواد معدنی ضروری نظیر آهن، فسفر و پتاسیم تشکیل شده است.

فواید سلامتی

ـ پوست سیب خام حاوی ویتامین A است که به افزایش ظرفیت دید چشم کمک می کند. همچنین آنتی اکسیدان موجود در این میوه بدن را از آسیب سلولی محافظت می کند.

ـ آب سیب حاوی مقدار قابل ملاحظه ای ویتامین C است که در ساییدگی و پارگی سلول ها و بافت های بدن کمک می کند. همچنین باعث افزایش سطح ایمنی بدن می شود. از این رو همیشه برای صدمات آب سیب توصیه می شود.

ـ پکتین موجود در این آب میوه سبب آرام شدن روده ها شده و به یبوست کمک می کند و تعادلی را در میان باکتری های مضر موجود در روده بزرگ ایجاد می کند.

ـ آب سیب خالص به هضم مناسب غذا کمک می کند.همچنین بدن را از شر هرگونه سم موجود خلاصی می بخشد.این امر سبب کاهش ابتلا به بیماری های مربوط به کلیه و کبد می شود.

ـ از آنجا که سیب و آب میوه آن حاوی قند طبیعی می باشند در نتیجه سطح انرژی ما را بالا می برند.

ـ فیبر موجود در آب سیب خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش می دهد.

ـ از جمله مزایای دیگر این است که مانع تجمع کلسترول در رگ های خونی می شود.آب سیب حاوی ترکیباتی است که در غذاهای گیاهی یافت می شوند. این ترکیبات تاثیر LDL را در بدن ما کاهش می دهند. وجود LDL باعث ایجاد پلاک در دیوار عروق کرونر می شود که آرترواسکلروز را بهمراه خواهد داشت.

ـ آنتی اکسیدان موجود در این آب میوه مانع ابتلا به سرطان می شود.

ـ از آنجایی که آب سیب غنی از پتاسیم است.برای افراد مسن مناسب است زیرا هرنوع درد آرتریت و روماتیسم را کاهش می دهد.

ـ سیب هرچه رسیده تر باشد میزان مواد مغذی موجود در پوست آن بیشتر است.

ـ برای کودکان خود بجای نوشابه های گازدار آب سیب سفارش دهید زیرا مغذی و مفید است.

ـ وقتی سیب را با هویج و کرفس مخلوط می کنید این نوشیدنی نه تنها بهبود بینایی را در پی خواهد داشت بلکه از شکنندگی استخوان ها جلوگیری می کند.

ـ تحقیقات نشان می دهد که سیب حاوی یون های چند اتمی آلی است که در بهبود حافظه نقش دارد.

ـ فیبر موجود در سیب به اجابت مزاج بطور منظم و کاهش ابتلا به سرطان روده بزرگ کمک می کند.

ـ آب سیب سبب کاهش خطر ابتلا به آسم می شود.

ـ مصرف یک لیوان آب سیب در هرروز مانع ابتلا به آلزایمر می شود.

ـ آب سیب خام ( لیوان 8 اونسی) شامل 110 کالری است.