مرحله پیش دیابت زمانی رخ می دهد که قند خون بالاتر از حد طبیعی ، ولی نه به اندازه قند کسانی که دیابت دارند ، باشد. تقریبا از هر سه آمریکایی یک نفر مبتلا به پیش دیابت است .

کاهش وزن و انجام تمرینات ورزشی بهترین راه هایی هستند که از تبدیل پیش دیابت به دیابت نوع دو جلوگیری می کنند. اما مطالعات در این زمینه ثابت کرده برخی از مواد غذایی نیز می توانند در پایین آمدن قند خون موثر باشند.

انتخاب ادویه مناسب برای غذا ، خوردن بعضی از میوه ها و مصرف چربی های درست به شما کمک می کند از دیابت دور بمانید.

ممکن است فکر کنید دارچین و شکر همیشه ترکیب خوبی برای شیرینی های مختلف هستند. اما دارچین قند خون را پایین آورده و خطر پیشرفت دیابت نوع دو را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهند علاوه برکاهش قند خون ، دارچین در کاهش تری گلیسرید و کلسترول مضر LDL و افزایش کلسترول مفید HDL موثر است. اما توجه داشته باشید انواع مختلفی از دارچین وجود دارد که نتایج مختلفی نیز در بر خواهند داشت. دارچین سایگون دارای مقدار زیادی کومارین است که مصرف زیاد آن می تواند اثر مخرب روی کبد داشته باشد. دارچین سیلان بی خطر تر از نوع قبلی به نظر می رسد. اما به هر حال مصرف زیاد دارچین می تواند خطرناک باشد و بهتر است با دکتر خود مشورت کنید.

شنبلیله ادویه ای است که استفاده از برگ و دانه آن در غذاهای آسیای جنوبی بسیار معمول است. از این گیاه به طور گسترده در داروهای گیاهی استفاده می شود. مطالعات روی گیاهان مختلف نشان می دهد که شنبلیله قند خون افراد مبتلا به دیابت هر دو نوع یک و دو و پیش دیابت را کاهش می دهد. فیبر موجود در شنبلیله در کاهش سرعت هضم کربوهیدرات موثر است و این می تواند دلیل تاثیر آن بر کاهش قند خون باشد. دانه شنبلیله همچنین سرشار از ویتامین ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. شنبلیله را می توان مثل قرص ، دمنوش و یا صورت های مختلف دیگر مصرف کرد.

سیر برای سالهای متوالی برای کاهش کلسترول استفاده می شده ، اما از این گیاه می توان برای کاهش قند خون نیز استفاده کرد. عصاره سیر میزان انسولین بدن افراد مبتلا به دیابت را افزایش می دهد. مطالعات نشان داده پیاز نیز می تواند اثرات مثبت در پایین آمدن قند خون داشته باشد. برخلاف بوی بد ، سیر و پیاز می توانند طعم خوبی در غذا ایجاد کنند. همچنین چربی اشباع نشده در دانه کاج می تواند قند خون را کاهش دهد.

اسید چرب های اشباع نشده (MUFAs) برای داشتن قند خون متعادل ضروری هستند. این ماده بسیار مهم در مواد غذایی مانند اوکادو ، آجیل و دانه ها ، زیتون ، بذر کتان و روغن زیتون وجود دارد. اوکادو در کاهش خطر ابتلا به سندروم متابولیک ، گروهی از بیماری ها شامل دیابت ، تاثیر مثبت دارد. تحقیقات نشان داده رژیم غذایی با میزان MUFAs بالا، بسیار موثر تر از رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا ، برای کاهش گلوکز خون ، است . این ماده همچنین مقاومت انسولین ، که یکی از دلایل پیش دیابت محسوب شده و در آن سلول ها به انسولین پاسخ نمی دهند ، می شکند. MUFAs برای فشار خون و التهاب نیز مفید است.

انواع گیلاس سرشاراز آنتوسیانین (گلرنگ) است. تحقیقی در این زمینه نشان می دهد زنانی که در رژیم غذایی آنها مقدار زیادی از آنتوسیانین وجود دارد ، کمتر به مقاومت انسولین و التهاب دچار می شوند. مقاومت انسولین باعث می شود تا انسولین تولید شده در بدن نتواند وظیفه خود را انجام داده و قند خون را تنظیم کند. رژیم غذایی با میزان آنتوسیانین بالا کارایی انسولین را بالا برده و قند خون را کاهش می دهد.

سرکه سیب سال های سال در رژیم های غذایی سالم ، پر طرفدار بوده است. جوهر سرکه یا استیک اسید در سرکه سیب برخی از آنزیم های معده را کاهش می دهد . خوردن ترکیبی از سرکه سیب و آب قبل از غذا فواید بسیاری دارد. سرکه سیب حساسیت بدن به انسولین را افزایش داده و باعث کاهش قند خون بعد از خوردن غذاهای نشاسته ای ، در افراد مبتلا به پیش دیابت و دیابت نوع دو ، می شود.

مواد غذایی بسیاری ، مانند لیمو ترش و سیب زمینی شیرین ، می توانند به کاهش قند خون شما کمک کنند. حتی گفته می شود افزایش مصرف روزانه قهوه در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو تاثیر مثبت دارد. اما هیچ ماده غذایی نمی تواند جایگزین تاثیرات کاهش وزن و ورزش شود.