پیشنهادهایی که در این مقاله به آن می پردازیم را امتحان کرده و سلامت خود را بهبود ببخشید.

ورزش سه گانه روحی : راهکاری که به شما اجازه می دهد تمرکز خود را در طول روز حفظ نمایید. هر صبح بعد از بیدار شدن ، پنج دقیقه را به مرور داشته ها و اتفاقاتی که در زندگی برای آن سپاسگزارهستید ، سپری نمایید. سپس پنج دقیقه دعا کنید و در آخر پنج دقیقه را صرف مطالعه کتابی که برایتان تاثیر گزار است نمایید.

جدول زمانی تمدد اعصاب : برنامه خود را روی کاغذ نوشته و از آن سرسختانه پیروی کنید . حداقل یک بار در هفته زمانی برای انجام کاری که دوست دارید ، کاری که روح شما را تازه می کند ، اختصاص دهید . ممکن است این کار انجام فعالیت های ورزشی و یا مطالعه باشد.

یک فنجان نوشیدنی گرم برای خود آماده کنید: انواع و اقسام چای های گرم ، اثر آرام بخش روی بدن دارند و به کاهش فشار خون کمک می کنند . چای سبز یا سیاه و یا چای های گیاهی مثل بابونه را امتحان کنید . نفس عمیق بکشید : هر روز چند دقیقه نفس عمیق بکشید و ماهیچه ها را منقبض و منبسط کنید.

بگویید " نه " : مطمئن باشید مشکلی پیش نخواهد آمد. خودتان را بیش از حد تحت فشار قرار ندهید و یا صد در صد تلاش خود را برای وظایفتان در نظر نگیرید. ارزش شما به میزان کاری که برای دیگران انجام می دهید بستگی ندارد. هر کاری را برای دیگران انجام ندهید ، خصوصا کارهایی که به وقت ، روابط و سلامتی شما آسیب می رسانند.

میزان آدرنالین اضافه را از بدن خود پاک کنید : قبل از موقعیت های استرس زا ، برای مدت پنج دقیقه تند راه بروید یا پله ها را با دویدن طی کنید ، پنج دقیقه نفس عمیق بکشید. دقایقی کوتاه از فعالیت های ورزشی ، اضطراب را از شما گرفته و آرامش را جایگزین آن می کند.

از خود بپرسید " چرا " : دفعه بعد که در حالت مسابقه سعی در انجام حجم وسیعی از کار در مدت زمان بسیار کم را داشتید ، از خود بپرسید چرا! برای چه کسی ! آیا واقعا این شرایط چیزی است که همیشه به دنبال آن بوده اید؟ حتی اگر این کار ها اینقدر مهم باشد که زندگیان را بسازد ، به خاطر داشته باشید " نگرانی ، فردای شما را از غم و اندوه خالی نمی کند ، نیروی امروز را از شما می گیرد. " فعالیت های ورزشی را رها نکنید : تمرینات ورزشی منظم ، تنش را از بین می برد، هورمون های استرس را کنترل کرده و ذهن را پاک می نماید.

خواب کافی داشته باشید : بیدار ماندن تا دیروقت از میزان کارایی بدن شما کم می کند. این کار ذهن شما را از فعالیت انداخته ، استرس را افزایش داده ، موجب افزایش وزن و نامتعادل شدن اعصاب می شود.

از احساسات خود استفاده کنید : رنگی را پیدا کنید که در شما حس آرامش خلق کند . دوش آب گرم بگیرید و به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید.

با فضای خارج از ذهن خود ارتباط داشته باشید : اختصاص زمانی برای بودن در فضاهای اجتماعی بسیار مهم است . جامعه باعث می شود ما شخصیت خود را به عنوان بخشی از آن حس کنیم. جامعه به ما می فهماند دنیا بزرگتر از نگرانی های ماست.

همیشه آماده باشید : اگر برای موقعیت های مهم آماده باشید ، می توانید با ترس و عواقب ناشی از آن مبارزه کنید. مثلا برای موقعیت های اورژانسی کمی پول از قبل پس انداز کنید.

تابلویی برای دیدگاه ها و آرزوهای خود بسازید : آرزوهای خود را روی کاغذ نوشته و روی تابلوی خود، که همیشه در معرض دید شماست ، بچسبانید. همیشه از آرزوهایتان تصویری پیدا کرده ، پرینت بگیرید و روی تابلو قرار دهید.

مسئولیت ها را تقسیم کنید: به جای انجام تمام کارها به تنهایی ، به فرزندان خود یاد بدهید چطور غذا درست کنند و مشکلات کاری را با شریک خود درمیان بگذارید.