دارچین را ممکن است در رول های شیرین دارچین دیده باشید اما بهتر است بدانید که دارچین از یک درخت گرمسیری تهیه می شود.روغن و پودر این گیاه را می توان بعنوان ادویه در غذا و یا درمان های دارویی استفاده کرد.روغن دارچین خواص دارویی دارد که به تعدادی از آنها می پردازیم.

درمان عفونت

روغن دارچین خاصیت ضد میکروبی قوی و خواص ضدسرطانی دارد.طبق مطالعات صورت گرفته دانشمندان به این نتیجه رسیدند که روغن دارچین بعنوان یک درمان موضعی برای عفونت و سایر مشکلات پوستی از جمله تومورهای خوش خیم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

ضد التهاب

روغن دارچین خواص ضدالتهابی دارد. بعد از تحقیقات بسیاری که بر روی این نوع از روغن صورت گرفت دانشمندان دریافتند که روغن دارچین خاصیت ضدالتهابی دارد و از آن می توان برای درمان التهابات استفاده کرد.

پیشگیری از سرطان

در آزمایشگاههای گوناگون در رابطه با روغن دارچین تحقیق صورت گرفته است که براساس یکی از این آزمایشات انجام شده دارچین می تواند رشد انواع سلول های سرطانی را مهار کند.از روغن دارچین می توان بعنوان یک درمان جایگزین برای سرطان گردنه رحم ، سرطان روده بزرگ ، ملانوما و لنفوم استفاده کرد. طبق این تحقیق دارچین خاصیت آنتی اکسیدانی ، ضد میکروبی ، ضد التهابی و ضد تومور دارد.

درمان بیماری آلزایمر

طبق تحقیقات صورت گرفته روغن دارچین پتانسیل مهار تجمع آمیلوئیدبتا را در مغز دارد که این امر باعث کاهش ابتلا به آلزایمر خواهد شد.همچنین برخی از ترکیبات گیاهی این گیاه درمان آلزایمر را سبب می شوند که البته این امر هنوز کاملا به اثبات نرسیده است.

ضد باکتری و ضد میکروب

طبق تحقیقاتی که در دانشگاههای گوناگون صورت گرفته است روغن دارچین قادر است بعنوان یک عامل ضد میکروبی و ضد باکتریایی به مبارزه با باکتری E.Coli بپردازد.

درمان دیابت نوع دو

توانایی دارچین در درمان دیابت نوع دو به اثبات رسیده است زیرا این ادویه قادر است سطح قند خون را کاهش دهد.مطالعات نشان می دهد که روغن دارچین ممکن است نقش مهمی در درمان اختلال متابولیک ، دیابت نوع دو و برخی از بیماری های قلبی و عروقی داشته باشد.

جلوگیری از عفونت های دستگاه ادراری

یکی از عفونت های شایع در بیمارستان عفونت ادراری است. طبق مطالعه اخیر صورت گرفته روغن دارچین یک درمان ممکن برای مقابله با این عفونت است.محققان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از عصاره روغن دارچین در سطح کاتتر ممکن است قادر به جلوگیری از عفونت های ادرای باشد.