همه ی مادر ها از لزوم غذای سالم و سرشار از مواد معدنی و ویتامین ، برای رشد و تکامل فرزند خود ، آگاهی دارند. اما در اکثر مواقع بچه ها نسبت به غذاهای سالم و مفید واکنش خوبی نشان نداده و به مصرف آنها تمایلی ندارند. معمولا وقتی بچه ها از مصرف مواد غذایی مفید سرباز می زنند ، والدین آنها را تهدید می کنند که " اگر سبزیجات نه پس شکلات هم نه ! " بر اساس تحقیقات ، این روش هیچ نتیجه ای در بر نخواهد داشت ، اما راهکارهای موثر دیگری وجود دارند که در این مقاله با شما در میان می گذاریم :

به فرزندان خود اجازه دهید در تهیه ی غذا به شما کمک کند. یک پسر بچه ی دو ساله قطعا از به هم ریختن آشپزخانه لذت می برد ، و اگر این طور است به او اجازه ی این کار را ، در حین تهیه ی غذا ، بدهید ، نه هنگام غذا خوردن .

اینکه فرزند شما موقع غذا خوردن نمایش سیرک مانندی اجرا می کند ،. شاید به چشم شما زیاد خوشایند نباشند . سعی کنید توجه او را به چیز دیگری جلب کنید. در چنین مواردی خواهید دید حتی کمترین تمرکز بچه به موضوعات جالب اطراف به او اجازه ی غذا خوردن می دهد.

اگر فرزند شما خسته است ، به او ، برای غذا خوردن ، اصرار نکنید . به او اجازه دهید استراحت کوتاهی داشته باشد و بعد به غذا خوردن ادامه دهد.

اگر فرزند شما سرسختانه از غذا خوردن سرباز می زند ، ظرف غذا را با عصبانیت از جلو او بر ندارید. برخی از پدر مادر ها گاها فرزند خود را مجبور به نشستن پشت میز بدون غذا می کنند. این کار اثراتی برخلاف خواسته ی شما خواهد داشت ، به طوری که با این کار فرزند شما و حتی خودتان حساس و عصبانی خواهید شد.

مهارت های پخت و پز خود را به فرزندانتان ، قبل از چشیدن غذا ، نشان دهید. سبزیجات را به رنگ ها و طرح های مختلف در کنار هم بچینید . بچه ها عاشق کارهای غیر معمول و دور از رسوم همیشگی غذا هستند.

اگر فرزند شما علاقه ای به خوردن مثلا بروکلی ندارد ، سریع به او خوشمزه ترین غذاها را پیشنهاد ندهید. با این کار کودک فکر می کند قادر به اداره کردن شما است.

مادر های عزیز ، همیشه مقاوم و استوار باشید. تنها در این صورت می توانید به هدف خود دست پیدا کنید. برای این کار به کمی صبر بیشتر نیاز دارید ، اما نتیجه ی خوبی خواهید گرفت.

در آخر ، سعی کنید کودک شما از زمانی که به غذا اختصاص می دهد لذت ببرد. ای بدان معنا نیست که کلی عروسک سر میز غذا حاضر باشند. به جای عروسک ، این بازه ی زمانی را با قصه ، موسیقی و دوستی با فرزند خود پر کنید و به عنوان جایزه از کودک خود هزاران لبخند شیرین و بوسه خواهید گرفت !