عسل و سرکه سیب هر دو از بهترین مواد غذایی هستند که شما می توانید برای بهبود سلامت خود از آنها استفاده نمایید. ترکیب سرکه سیب و عسل اما یکی از سالم ترین نوشیدنی ها است که به سیستم گوارش ، از بین بردن درد ماهیچه ها ، از بین بردن درد مفاصل و گلو ، کاهش وزن و غیره کمک می کند.

تنها کاری که برای بهره بردن از فواید این نوشیدنی باید انجام دهید این است که آن را به صورت روزانه بنوشید ، در این صورت اثرات مثبت این نوشیدنی را خیلی زود خواهید دید.

این ترکیب بی نظیر ، با از بین بردن باکتری ها ، از بروز و پیشرفت بیماری های عفونی پیشگیری می نماید . البته تمام نکاتی که تا کنون گفته شد تنها بخشی از فواید بیشمار ترکیب سرکه سیب و عسل محسوب می شود. از دیگر فواید این نوشیدنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان یبوست و سوء هاضمه موثر در درمان آرتروز کاهش کلسترول و فشار خون بالا کمک به بهبود کیفیت پوست و درخشنگی آن درمان التهاب درمان گلو درد از بین برنده ی بوی بد دهان افزایش سطح انرژی بدن کمک به کاهش هرچه بیشتر وزن

این روزها همه مردم به مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های ناسالم عادت کرده اند، اما این نوع از مواد غذایی تا حد زیادی روی pH بدن تاثیر منفی داشته و و آن را اسیدی می نماید. در چنین محیطی ، رشد و پیشرفت بیماری های گوناگون ، التهاب ، عفونت ، حالت تهوع و کاهش سطح انرژی چند برابر خواهد شد.

مصرف مداوم این نوشیدنی انرژی مورد نیاز شما در طول روز را تامین می نماید و به قلیایی شدن pH بدن ، برای مبارزه با انواع مشکلات سلامتی ، کمک می کند.

البته برای بهره بردن هرچه بیشتر از چنین نوشیدنی جادویی باید از ترکیبات طبیعی ، اورگانیک و فرآوری نشده استفاده کنید . موادی که احتیاج دارید شامل : یک قاشق چایخوری عسل خام ، یک قاشق چایخوری سرکه سیب و یک فنجان آب است . این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و هم بزنید.

این نوشیدنی را صبح ها ، حدود بیست دقیقه قبل از صبحانه و با معده ی خالی مصرف کنید . البته بر اساس سلیقه ی خودتان ، مصرف این نوشیدنی در طول روز نیز مانعی ندارد.

البته به خاطر داشته باشید مصرف بیش از حد سرکه سیب میزان پتاسیم را کاهش داده و به استخوان ها آسیب می رساند. پس در مصرف میزان مناسبی از سرکه سیب دقت کنید.

همچنین قبل مصرف طولانی مدت سرکه سیب با دکتر خود مشورت کنید، زیرا ممکن است این ماده با داروهای بیماری هایی نظیر دیابت و قلبی عروقی تداخل داشته باشد.