این روزها بسیاری از مشکلات روحی و احساسی رنج می برند. در امریکا تقریبا 70 درصد مردم برای حل این مشکلات از دارو استفاده می کنند که مصرف مواد دارویی ، تقریبا در نصف این تعداد ، به بیش از دو نوع می رسد.

تقریبا 25 درصد از امریکایی ها از نوعی از اختلالات روحی مانند اضطراب و یا افسردگی رنج می برند. همین موضوع امریکا را به دومین کشور جهان در مصرف داروهای ضد افسردگی تبدیل کرده است.

بسیاری از داروهایی که برای درمان افسردگی تجویز می شوند اثرات جانبی مختلفی از جمله اختلالات عصبی ، توهم و حتی انگیزه ی خودکشی دارند . دیگر اثرات جانبی که می توان برای این نوع ازداروها در نظر گرفت شامل اختلال در نوع گفت و گو ، مشکلات حافظه ، تشنج ، رنگ پریدگی و زردی پوست و از دست رفتن هماهنگی در بدن می شوند.

بهتر است برای درمان چنین مشکلاتی از گیاهانی که در این بخش به شما معرفی می کنیم استفاده نمایید. علاوه بر نداشتن اثرات جانبی ، این گیاهان تاثیراتی به مراتب بهتر از دارو روی این بیماری ها خواهند داشت .

بابونه

یک فنجان چای گرم بابونه ، خواب را راحت تر و حملات عصبی را کمتر می کند. مطالعات بسیاری خواص ضد افسردگی بی نظیر در بابونه را تایید می نمایند. چای بابونه شامل ترکیبات فعالی است که در آرامش جسم و روح ، به وسیله ی افزایش تدریجی فشار خون ، موثرند .

رزماری بر خلاف محافظت نورورنی در رزماری ، این گیاه طعم بسیار دلپذیری داشته و و استنشاق بوی آن خواص بیشماری دارد. رزماری به آرامش اعصاب کمک می کند و قدرت حافظه و یادگیری را افزایش می دهد .

اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی از مهمترین گیاهان در رایحه درمانی بشمار می رود و توانایی درمان افسردگی غیر پیشرفته و نیمه پیشرفته و همچنین اختلالات عصبی را دارد. این گیاه به ایجاد پایداری اعصاب و بر طرف کردن مشکلات سیستم عصبی کمک می کند. می توانید از اسطوخودوس به صورت موضعی و یا داخلی استفاده نمایید. در اینجا چند راه استفاده از اسطوخودوس را با شما مطرح می کنیم. چند قطره از روغن اسطوخودوس را در وان حمام خود بریزید ، یا به صورت چای آن را بنوشید و یا یک کیسه کوچک از گل اسطوخودوس را در بالش خود قرار دهید .

گل ساعت این گل بویی شیرین و عجیب دارد و دمنوش آن برای مدت های طولانی به عنوان درمانی برای بی خوابی ، تشنج ، اضطراب و حملات عصبی مورد استفاده قرار می گرفته است . گل ساعت قادر به ایجاد احساس آرامش در بدن ، از طریق افزایش فعالیت برخی از سلول های مغز ، می باشد . می توانید از این گل به جای اگزازپام استفاده کنید تا از اثرات جانبی آن، نظیر اختلال حواس ، پیشگیری نمایید .

بادرنجبویه بادرنجبویه به طرز چشمگیری قادر به درمان اضطراب است و به از بین بردن جنون کمک می کند. پرورش این گیاه بسیار ساده و اثرات آن بسیار بیشتر از دارو می باشد . بادرنجبویه کارکرد حافظه ، یادگیری ، تمرکز را بهبود می بخشد و آرامش را در ذهن شما پدید می آورد .

وانیل

وانیل رایحه ای بی نظیر دارد که به آرامش اعصاب کمک می کند. مطالعات نشان می دهند وانیل ، در صورت استفاده در دستگاه بخور ، اضطراب را تا 63 درصد کاهش می دهد. همین موضوع سبب بکارگیری مداوم وانیل در شمع و کرم های مختلف شده است.

به عنوان نتیجه گیری ، این گیاهان در درمان انواع مختلفی از مشکلاتی عصبی ، خصوصا افسردگی و اضطراب ، بسیار موثراند ، اما اثرات آنها موقتی است و با قطع مصرف از بین می رود. بهتر است استفاده از این گیاهان دارویی را با سبک زندگی سالم ، فعالیت بدنی و مدیتیشن ، برای درمان مشکلات عصبی، ترکیب نمایید.