کدو سبز یکی از سبزیجات پرطرفدار است که دارای فواید بی شماری است. کدو یک نوع سبزی است و هردو نوع خام و پخته آن برای سلامتی مفید می باشند.

کدو سبز برای سلامت قلب مفید است

کدو حاوی مقادیر خوبی از پتاسیم است که در کاهش فشار خون نقش دارد. همچنین این گیاه حاوی مقادیری فولات است که موجب شکسته شدن اسیدهای آمینه مانند هموسیستئین که در حملات قلبی و سکته مغزی نقش دارد ، می شود. کدو سبز حاوی مقدار قابل توجهی منیزیم است که در حفظ فشار خون در حالت طبیعی موثر می باشد و همچنین ضربان قلب را ثابت نگه می دارد.

کدو سبز در کاهش وزن نقش دارد

کدو سبز گیاهی است فوق العاده کم کالری که در رژیم های کاهش وزن مصرف آن توصیه می شود.جایگزی بخشی از غذاهای غنی با کدو سبز در رژیم غذایی بسیار مفید است. این امر به سوزاندن کالری کمک نموده و باعث کاهش وزن شما می شود.فیبر موجود در این گیاه به سوزاندن کالری کمک می کند. 95% این گیاه را آب تشکیل می دهد که در هیدراته کردن بدن موثر خواهد بود و این امر به شما انرژی بیشتری می دهد و باعث کاهش سردرد می شود.

کدو سبز باعث بهبود سلامتی چشم می شود

کدو برای کاهش پف کردگی چشم مفید است. بطور کلی کدو سبز در کاهش پف زیرچشم که ناشی از احتباس بیش از حد آب است کمک می نماید.با توجه به اینکه کدو حاوی آب است تورم چشم با مصرف آن کاهش می یابد. کاروتنوئید بتاکاروتن به ویتامین A تبدیل می شود. وجود ویتامین A در بدن به بهبود بینایی و همچنین جلوگیری از ابتلا به دژنراسیون ماکولا کمک می کند. کدو سبز با آسم مقابله می کند و در تقویت استخوان و دندان ها نقش دارد

این گیاه منبع خوبی از ویتامین C است که یک غذای خوب برای مبارزه با آسم بشمار می آید. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که نقش مهمی در سلامت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با مشکلات تنفسی ایفا می کند. خواص ضدالتهابی آن در سلامت ریه ها نقش دارند. کدو سبز همچنین حاوی کلسیم است که برای عملکرد درست سیستم عصبی و تقویت استخوان ها و دندان ها مفید است.

کدو سبز و کاهش کلسترول

فیبر بالای این گیاه باعث کاهش کلسترول می شود. سطح بالایی از ویتامین های C و A شروع آرترواسکلروز را با دور نگه داشتن کلسترول از از اکسیده کردن عروق خونی به تاخیر می اندازد. همچنین این ماده غذایی سموم را از بدن دفع می کند.