برای کسانی که در آنها تا کنون بیماری فشار خون تشخیص داده شده است ، نیاز به مراقبت و پرهیز های غذایی فراوانی وجود دارد. اما می توانید با عمل به توصیه هایی که در ادامه مطرح می کنیم ، فشار خون و تبعات آن را تا حد زیادی درمان نمایید. اصلاح رژیم غذایی در واقع یکی از بهترین راه های درمانی برای این بیماری بشمار می رود.

مواد غذایی که باید از مصرف آنها بپرهیزید. الکل : رگ ها را باریک می کند و موجب افزایش فشار خون می شود.

مواد غذایی با سدیم بالا : نیازی نیست از نمک بترسید ، خصوصا اگر از نمک با کیفیت در غذای خود استفاده می کنید. اما حتما باید از مصرف مواد غذایی فرآوری شده سرشار از سدیم پرهیز نمایید.

چربی های ترانس و امگا 6 : این چربی ها موجب افزایش التهاب و فشار خون می شوند که بیشتر در مواد غذایی فرآوری شده و گوشت های هورمونی وجود دارند.

قند : مصرف زیاد قند و شکر نیز فشار خون را افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهند حتی مصرف شکر نگران کننده تر از نمک ، برای افراد مبتلا به فشار خون بالا می باشد.

کافئین : کافئین زیاد در بدن موجب افزایش فشار خون می شود. کاهش مصرف قهوه و چای و دیگر نوشیدنی های حاوی کافئین یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش فشار خون بشمار می رود.

مواد غذایی که به شما در بهبود فشار خون بالا کمک می کنند رژیم غذایی مدیترانه ای : به طور کلی اگر قصد درمان فشار خون بالا را دارید ، مثل مردم ساکن در مناطق مدیترانه ای بیاندیشید. در این رژیم غذایی میزان بالایی از میوه ها ، سبزیجات ، غذاهای دریایی و اسید چرب های امگا 3 وجود دارد . چند مورد از بهترین مواد غذایی موجود در رژیم مدیترانه ای ، روغن زیتون و ماهی سالمون هستند. که در درمان فشار خون بالا موثرند.

مواد غذایی سرشار از پتاسیم : بر اساس گزارشات بنیاد سلامت قلب در آمریکا ، رژیم غذایی سرشار از پتاسیم ، یکی از اصلی ترین بخش های درمان بیماری فشار خون بالا را تشکیل می دهد. زیرا پتاسیم اثرات منفی سدیم را خنثی می کند. مواد غذایی با پتاسیم بالا شامل نارگیل ، خربزه ، آووکادو و موز می شوند.

مواد غذایی با فیبر بالا : مواد غذایی فرآوری نشده با میزان فیبر بالا مثل میوه و سبزیجات ، دانه ها و انواع لوبیا ، باید پایه و اساس تمام رژیم های غذایی سالم ، خصوصا برای افراد با فشار خون بالا باشند .

مواد غذایی سرشار از امگا3 : مواد غذایی حاوی این اسید چرب مفید مثل گوشت گاو اورگانیک ، سالمون و بذر کتان را برای کاهش التهاب و فشار خون مصرف کنید.

سرکه سیب : سرکه سیب به طور کلی حاوی میزان بالایی از پتاسیم است. این ماده ی غذایی سالم همچنین به قلیایی ماندن pH بدن کمک می کند و همین موضوع سبب کاهش فشار خون می شود.

شکلات تلخ : شکلات تلخ نوع سالم در میان انواع شکلات است. به دنبال شکلات تلخ با درصد بالای کاکائو برای کاهش فشار خون خود باشید.