آناناس یکی از معجزات طبیعی روی زمین است که باید آن را بخشی از برنامه ی غذایی خود قرار دهید. این میوه ی کم نظیر سرشار از ویتامین C ، منگنز ، ویتامین B1 ، فولات ، مس ، ویتامین B6 ، فیبر و پانتوتنیک اسید می باشد .

ما در این قسمت دلایلی را بیان می کنیم که شما را به مصرف هرچه بیشتر آناناس مجاب می کند :

بهبود عملکرد سیستم گوارش فیبر و آنزیم هضم دهنده ی پروتئین در آناناس ، عملکرد سیستم گوارش را بهبود می بخشد و به در هم شکسته شدن پروتئین مواد غذایی کمک می کند که در نتیجه از مشکلاتی نظیر معده درد ، سوزش معده و اسهال پیشگیری می نماید.

درمان بیماری آسم آناناس حاوی مواد مغذی است که گرفتگی مجاری تنفسی ، در اثرات حملات آسم ، را بهبود می بخشد . ویتامین C یکی از همین مواد مغذی می باشد که به طور کلی از بدن در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محافظت می نماید.

ضد التهاب در آناناس بروملین زیادی وجود دارد که مهمترین عوامل التهاب زا را در بدن خنثی می کند . مصرف میزان کمی از آناناس درد در نتیجه ی زخم و جراحت ، آرتروز و نقرس را کاهش می دهد .

شربت سرفه آب آناناس تازه ، به دلیل خواص ضد التهاب خود ، جایگزینی بسیار موثر برای شربت سرفه های داروخانه ای محسوب می شود . آناناس باکتری ها را از بین برده و با عفونت مبارزه می کند . می توانید یک قاشق چایخوری عسل ، برای اثربخشی بهتر ، به عصاره ی آناناس اضافه نمایید.

بهبود سلامت قلب بروملین ، یکی از بهترین دارو های ضد انعقاد خون محسوب می شود که به تحریک جریان خون در رگ ها و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته کمک می کند.

تخریب سلول های سرطانی آناناس از فعالیت رادیکال های آزاد پیشگیری می نماید و در نتیجه از رشد غیر طبیعی سلول های سرطانی پیشگیری می کند . بروملین به معنای واقعی تومور را می بلعد .

سلامت پوست و استخوان بدن انسان به صورت طبیعی منگنز تولید نمی کند . بنابراین مجبور به مصرف این ماده از طریق مواد غذایی می باشد. آناناس یکی از منابع غنی منگنز محسوب می شود و برای پوست ، استحکام استخوان ها و افزایش سرعت بهبود زخم بسیار مفید می باشد.

سلامت لثه ویتامین C از سلامت محیط دهان به طور کلی پشتیبانی می کند و خطر ابتلا به بیماری های پریودنتال و ورم لثه را کاهش می دهد. این میوه همچنین توانایی مبارزه با سموم و باکتری های موثر در بیماری های لثه را دارد.