به طور کلی آویشن برای پروسه ی گوارش ، دستگاه تنفس ، سیستم ایمنی بدن و اعصاب بسیار مفید است . برای حفظ سلامتی ، آویشن یکی از قدرتمند ترین گیاهان محسوب می شود . با هم به مطالعه ی برخی از خواص این گیاه می پردازیم :

مبارزه با گلو درد روغن آویشن یکی از بهترین و بی ضرر ترین ضد میکروب ها محسوب می شود و همین موضوع این گیاه را به اصلحه ای ضد گلو درد تبدیل می کند. البته فواید آویشن برای گلو درد از میزان کارواکرول موجود در آن سرچشمه می گیرد. دفعه ی بعد که گلو درد داشتید ، چای آویشن را فراموش نکنید .

کاهش فشار خون و سطح کلسترول مصرف خوراکی آویشن موجب کاهش فشار خون می شود و به طور کلی آویشن یکی از بهترین داروهای گیاهی برای تعدیل این بیماری و از بین بردن علایم آن به حساب می آید. تحقیقات اخیر نشان داده آویشن قادر به کاهش ضربان قلب در افراد مبتلا به فشار خون می باشد . همچنین عصاره ی این گیاه همراه با کاهش کلسترول مضر و تری گلیسرید در خون ، کلسترول مفید را افزایش می دهد . به جای استفاده ی بیش از حد از نمک ، گیاهان مفید مثل آویشن را به غذای خود اضافه نمایید.

پیشگیری از مسمومیت غذایی آویشن نه تنها از فعالیت آلودگی های غذایی در بدن پیشگیری می نماید ، بلکه به طور کل آلودگی را قبل از مصرف در غذا از بین می برد. تحقیقات نشان می دهند روغن آویشن قادر به از بین بردن مواد عفونت زا در کاهو می باشد . این مواد عفونت زا در کاهو ممکن است مشکلات روده ای حاد را پدید آورند. بهتر است سبزیجات را در مایعی که یک درصد آن را روغن آویشن تشکیل داده شست و شو دهید.

همچنین با اضافه کردن آویشن به وعده ی غذایی خود ، احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با مسمومیت های غذایی کاهش می یابد. می توانید برگ های آویشن تازه را به سالاد خود اضافه کنید.

بهبود خلق و خو آویشن بارها مورد تحقیقات مختلف قرار گرفته و فواید آن در بهبود وضعیت خلق و خوی افراد ثابت شده است. کارواکول موجود در آویشن روی فعالیت های مغزی و انتقال دهنده های عصبی تاثیر مستقیم دارد . در واقع آویشن میزان هر دو هورمون دوپامین و سروتونین را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد . این دو هورمون هر دو با خلق و خوی افراد رابطه دارند. اگر آویشن را به طور منظم مصرف کنید ، سلامت روحی شما نیز تامین می شود.

مبارزه با سرطان خواص آویشن باعث شده این گیاه با تومور و سرطان مبارزه کند . در واقع باز هم کارواکرول ، این خواص ضد سزطان در آویشن را بوجود آورده است.

درمان طبیعی برونشیت برای قرن های متمادی مردم از آویشن برای درمان سرفه و برونشیت استفاده می کردند. در واقع ترکیبی از آویشن و پیچک درمانی بسیار مناسب برای این مشکل محسوب می شود.