لیمو یکی از مفیدترین میوه ها با طعمی ترش و دلپذیر می باشد که حس طراوت و تازگی را به انسان می بخشد.

لیموی تازه سرشار از ویتامین C است ، و آبلیموی تازه به راحتی می تواند نیاز روزانه ی بدن به این ویتامین را تامین نماید. همچنین اللکترولیت ، مس ، منیزیم و پتاسیم زیادی در لیمو وجود دارد.

اگر قصد بهره مندی از تمام فواید لیمو را دارید ، باید از آن با پوست و به طور کامل استفاده کنید ، نه تنها چند برش از لیمو .

بنابراین ، ممکن است به امتحان دستور مصرف لیمو در این مقاله علاقه مند باشید . این دستور مصرف به طور کلی سلامت بدن انسان را ارتقاء می بخشد.

طرز مصرف لیموی تازه چند لیموی تازه اورگانیک انتخاب کنید و آنها را به دو نیم تقسیم نمایید. سپس آن را بفشارید تا مقداری از آب لیمو گرفته شود و این آبلیمو را در یک فنجان آب بریزید . کمی از پوست لیمو را هم در ترکیب خود رنده کنید. حال مواد را به خوبی ترکیب نمایید.

این نوشیدنی سالم به بدن شما برای جذب بهتر ویتامین ها و مواد معدنی کمک می کند و موجب ذخیره ی انسولین در بدن می گردد. لیمو همچنین محیط بدن انسان را قلیایی می کند و در عین حال پروسه ی گوارش را نیز بهبود می بخشد.

علاوه بر این ، لیمو سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد، یبوست را درمان می کند و تاثیرات مثبت فراوانی بر مجاری دستگاه گوارش می گذارد. مصرف منظم این نوشیدنی به سم زدایی از بدن کمک کرده و بدن را از مواد مضر پاک می کند ، لیمو همچنین عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد.