ایده مصرف تخم مرغ خام به منظور ارتقا سلامت ممکن است مورد توجه قرار گرفته باشد.مصرف تخم مرغ خام می تواند خطر ابتلا به عفونت منتقله از راه غذا مانند سالمونلا را افزایش دهد. خوردن تخم مرغ خام همچنین می تواند با جذب ویتامین H در تداخل باشد.

خوردن تخم مرغ خام به دلایل بسیاری می تواند ناسالم باشد.این در حالی است که خیلی ها معتقدند پوسته تخم مرغ مانع ورود آلودگی ها به آن می شود. همانطور که اشاره شد سالمونلا در تخم مرغ خام یافت می شود. علاوه بر این آویدین ، یک پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ است که می تواند مانع جذب بیوتین و یا ویتامین H در بدن گردد. بدن برای تولید اسیدهای چرب ، قند و کمک به تنظیم متابولیسم به بیوتین وابسته است.

ویتامین ها

یک عدد تخم مرغ شامل 0.2 میلی گرم ریبوفلاوین یا ویتامین B12 است. B12 برای کمک به بدن جهت شکستن چربی ها ، کربوهیدرات ها و پروتئین است در حالیکه که سلول های خوبی و عصبی بگونه ای مناسب کار می کنند. فولات یا اسید فولیک کمک می کند به حفظ سلول های جدید در تخم مرغ کمک می کند. یک عدد تخم مرغ دارای 24 میکروگرم فولات است که اکثر آنها در زرده یافت می شوند. به زنان باردار اغلب توصیه می شود که برای مقابله با کم خونی از مکمل های فولات استفاده کنند. تخم مرغ همچنین حاوی کولین است که یک نوع ماده مغذی است که با سلامت حافظه در ارتباط است.

پروتئین و مواد معدنی

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است و یک عدد تخم مرغ حاوی 6 گرم پروتئین است. پروتئین در ترمیم سلول های بدن و تولید سلول های جدید نقش دارد. همچنین این ماده غذایی حاوی مواد معدنی است و یک زرده تخم مرغ حاوی بیش از 66 میلی گرم فسفر و 22 میلی گرم کلسیم است و همچنین یک تخم مرغ دارای 16 گرم سلنیوم است. هر سلول در بدن برای اینکه عملکرد طبیعی داشته باشد به فسفر احتیاج دارد.

اگر در روز یک عدد تخم مرغ مصرف می کنید بهتر منابع مصرفی دیگر که حاوی کلسترول می باشند را محدود کنید. یک تخم مرغ بزرگ حاوی 212 میلی گرم کلسترول است که روزانه 300 میلی گرم کلسترول مشکلی ایجاد نمی کند.