خوش اندام بودن و داشتن زندگی سالم به این معنا نیست که باید عضو باشگاه ورزشی شوید و فقط به فروشگاه هایی بروید که مواد غذایی اورگانیک می فروشند . خوش اندام بودن به سبک کلی زندگی و طرز فکر شما بستگی دارد . اگر تصمیم گرفتید سبک زندگی خود را برای خوش اندام بودن تغییر دهید ، در این قسمت مواد غذایی را که به شما کمک خواهند کرد را معرفی می نماییم .

محصولات لبنی پرورده ( کفیر ، ماست و .... ) بهبود پروسه ی گوارش ، سم زدایی ، کاهش وزن

محصولات لبنی پرورده مثل کفیر در صدر لیست ستاره های مواد غذایی قرار دارند . میزان بالای پروبیوتیک در این محصولات نه تنها به سم زدایی از بدن شما کمک می کند ، بلکه پروسه ی گوارش را هم بهبود می بخشد ، التهاب را کاهش می دهد ، به کاهش وزن کمک می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می نمایند. محصولات لبنی به فرم اورگانیک و خام بیشترین کیفیت را دارند و در اینگونه محصولات هیچ پروتئین مضری ، از جمله کازئین بتا ، وجود ندارد.

گوشت گاو سرشار از امگا3

در گوشت گاوی که به صورت طبیعی پرورش یافته و به جای غلات از علف تغذیه کرده ، قطعا مشکلاتی در ارتباط با تزریق آنتی بیوتیک ، هورمون و حشره کش ها وجود ندارد . به همین دلیل هم افرادی که به دنبال ماهیچه سازی هستند ، گوشت گاو اورگانیک و دور از آفت کش ها که از علف بدون کودهای شیمیایی تغذیه کرده را یکی از بهترین گزینه ها در نظر می گیرند. گوشت گاو سرشار از ویتامین های گروه B و مواد معدنی مثل زینک ، سلنیوم ، آهن و فسفر می باشد.

آووکادو

سوزاندن چربی های ذخیره شده در بدن با مصرف اسید چرب های مفید

مواد مغذی کلیدی در آووکادو به آبرسانی سلول ها و در نتیجه حفظ لطافت و جوانی پوست کمک می کند . همچنین در آووکادو میزان زیادی از ویتامین B ، ویتامین K ، ویتامین E ( که بهترین مرطوب کننده های پوست هستند ) و 35 درصد پتاسیم بیشتر نسبت به موز یافت می شود . میزان بالای امگا9 در آووکادو به ایجاد تعادل در هورمون ها کمک می کند .

انواع توت یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان

تنها تعداد کمی از مفید ترین مواد غذایی طعم فوق العاده ی توت تازه را دارند . بلوبری ، تمشک و دیگر میوه های این خانواده با پروسه ی سالخوردگی مبارزه می کنند و خواص بسیار زیادی برای سلامت بدن انسان دارند . در توت ها ترکیبات قدرتمندی به نام آنتی اکسیدان وجود دارد . آنتی اکسیدان ها از آسیب های رادیکال های آزاد پیشگیری می نمایند . این میوه ها سرشار از ویتامین C و کلاژن هستند که مهمترین مواد در بحث مراقبت از پوست محسوب می شوند . توت هایی که به صورت اورگانیک رشد کرده اند ، میزان بیشتری آنتی اکسیدان گیاهی دارند . بهتر است این میوه ها را خام مصرف کنید .

سبزیجات مواد غذایی با بیشترین فراوانی ویتامین ها و مواد معدنی

کلم پیچ پادشاه سبزیجات در سراسر جهان بشمار می رود. در هر کلم تنها تقریبا 35 کالری وجود دارد و این در حالی است که میزان زیادی کلسیم ، منیزیم ، ویتامین B6 ، لوتئین و بتا کاروتن یافت می شود. علاوه بر این ، این سبزی فوق العاده 206 درصد از نیاز روزانه ی بدن به ویتامین A ، 137 درصد از ویتامین C و 684 درصد از نیاز بدن به ویتامین K را تامین می نماید و به همین دلیل برای داشتن استخوان هایی سالم ، بهبود بینایی و کمک به هضم غذا بسیار مناسب است .