اگر ازمشکلات زیر رنج می برید بهتر است نگاهی به غذاهایی که می خورید بیندازید مسلماً از این که تغییرات کوچکی در رژیم غذایی تا چه اندازه می تواند تاثیرات شگفت انگیزی در حل مشکلات شما داشته باشد شگفت زده خواهید شد. به خاطر داشته باشید این تغییرات یک شبه عمل نخواهد کرد.

چروک

به رژیم غذایی خود سبزیجات برگدار و میوه های تازه چون هلو و زرد آلو بیفزایید. این مواد غذایی غنی از ویتامین A هستند که می تواند از پیری پیشگیری کند و به ترمیم سلول های لایه خارجی پوست کمک نماید.

تورم

اگر مبتلا به پف زیر چشم باشید و یا تورم عمومی، کنار گذاشتن مصرف سدیم نتایج سریعی خواهد داشت. سعی کنید از مصرف نوشابه های کربونات دار، حتی سودای رژیمی نیز خودداری کنید. از خوردن غذاهای پردازش شده چون سوپ های آماده، بیسکوییت و چیپس پرهیز نمایید. برای خوشمزه کردن غذاهایتان به جای نمک به آن سبزیجات خشک اضافه کنید. اگر مایلید گاهی از نوشیدنی سودای رژیمی لذت ببرید همراه با آن یک لیوان آب نیز بنوشید تا مقداری از تورم را کاهش دهد.

ناخن های شکننده

مشکلاتی چون ناخن های شکننده یا موهای سست می تواند نشان دهنده ی نیاز فرد به پروتئین باشد. بهترین انتخاب برای تامین پروتئین، گوشت، مرغ و ماهی است. کسانی که گوشت نمی خورند می توانند به رژیم غذایی خود سویا بیفزایند.

موهای بی روح

معمولاً می توانم به راحتی کسانی را که از رژیم های سخت لاغری پیروی می کنند با مشاهده ی موهایشان بشناسم. موی این افراد کدر و بی روح می شود. دلیل این امر فقدان چربی در رژیم غذایی است. بهتر است چربی های مفید چون روغن زیتون و روغن ماهی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

موهای خود را تغذیه کنید

برای سلامت موهای ضروری است که غذاهای سالم و مفید بخورید. موها عمدتاً از ویتامین B کمپلکس و پروتئین ساخته می شوند. مواد غذایی غنی از این مواد را انتخاب کنید تا تغییری سریع و شگرف در موهای خود بیابید. برای این منظور می توانید رژیم غذایی خود را از گوشت قرمز، هویج، بروکلی و ماهی غنی سازید. اگر می خواهید به نتایج سریع تر دست یابید از داروهای مکمل ویتامین B و پروتئین استفاده کنید. موهای خاکستری شدن زودرس موها می تواند به دلیل رژیم غذایی باشد. آهن و مس رنگدانه ی موها را حفظ می کنند. بهترین راه برای افزودن آهن به رژیم غذایی مصرف گوشت قرمز است. کسانی که می خواهند از مصرف گوشت قرمز خودداری کنند باید به رژیم غذایی خود تخم مرغ و سبزیجات دارای برگ سبز و میوه بیفزاید.

پوست زرد

به رژیم غذایی خود لیمو بیفزایید لیمو را روی سالاد، درون آبی که می نوشید، ماهی و سبزیجات بچلانید.

پوست خشک

بهترین راه این است که بیش از پیش آب بنوشید. این کار به پوست رطوبت می بخشد و بقه غذای خود روغن زیتون یا روغن ماهی (کنسرو ساردین دارا مقدار زیادی روغن است) و دانه های خوراکی اضافه کنید

بثورات پوستی

غذاهای سرخ شده و چرب را از رژیم غذایی خود حذف کنید. مصرف غذاهای پر از شکر را کنار بگذارید و آب بیشتری بنوشید. بثورات پوستی ممکن است به دلیل وجود کرم در بدن باشد.

پوست رنگ پریده

با خوردن گوشت قرمز به غذای خود آهن اضافه کنید گیاه خوارانی که پوست رنگ پریده دارند. باید اسفناج و بروکلی بخورند.

رگ های عنکبوتی

نوشیدن قهوه را کنار بگذارید و آب بیشتری بنوشید روز خود را با خوردن حبوبات با حداقل 5 گرم فیبر آغاز نمایید.