صبحانه: میوه تازه، لیوان کوچک آب میوه، شیر و ماست بدون چربی یا کم چربی نان های درست شده از گندم پوست دار و املت درست شده از سفیده تخم مرغ.

نوشیدنی: آب با مقداری آب لیمو ترش،آب میوه رقیق شده، چای سرد، آب گوجه فرنگی با نمک بسیار کم.

نان: بیشتر نان هایی که خمیر ترش دارند از نطر کالری و چربی پایین هستند البته اگر با آن ها کره مارگارین یا روغن زیتون مصرف نکنید.

پیش غذاها: غذاهای دریایی که با بخار پخته شده اند، میوه تازه ، سوپ غلات، سالاد همراه با سس کم چربی

غذای اصلی: مرغ بدون پوست، ماهی، غذای تهیه شده از سبزی جات، ماکارونی با سس قرمز، سبزی جات با کمی کره یا مارگارین و نمک بسیار کم.

سالادها: کاهو تازه، اسفناج و دیگر سبزیجات دارای برگ های سبز و تازه، نخود و لوبیا از سفارش سالادهایی که دارای مرغ، تخم مرغ، پنیر و تکه نان های سرخ شده در روغن هستند خود داری کنید سس انتخابی شما بهتر ایت از سس هاب کم کالری، کم چربی یا بدون چربی، آب لیمو یا سرکه باشد.

دسرها: میوه تازه، ماست کم چربی، شربت( شیرینی آن را در نظر بگیرید.) اگر قهوه یا چای می نوشید از شیر کم چربی یا بدون چربی به جای خامه استفاده کنید.

شناخت چربی مورد نیاز بدن شما به میزان سوخت روزانه کالری شما بستگی دارد اگر کلسترول بالا یا بیماری قلبی ندارید چربی اشباع شده در غذای مصرفی شما باید کمتر از ۱۰% کالری روزانه شما بوده و چربی مصرفی نباید بیش از ۳۰% باشد.بر چسب محصول مصرفی را بخوانید و دریابید که عدد چربی در گرم چیست؟خم چربی اشباع شده و هم کل چربی در هر بار مصرف.

آیا می توانید شیر کم چربی یا بدون چربی را به جای شیر چرب یا خامه سرو کنند؟

چه نوع روغنی برای تهیه غذا به کار برده اند) غذایی را انتخاب کنید که از روغن اشباع شده در پخت آن استفاده نشده باشد یا با روغن هایی مثل روغنcanola (گیاهی با گل های زرد)، آفتاب گردان،ذرت و روغن زیتون درست شده باشد. چربی دور گوشت یا مرغ را جدا کنید. کره، آب غلیظ گوشت و سس را در ته بشقاب باقی بگذارید یا آن را در ظرف دیگری بریزید. سس سالاد را در کنار ظرف بریزید. غذاهایی را انتخاب کنید که به روش کم چربی درست شده باشند. غذاهایی را سفارش دهید که کباب،پخته،برشته،آب پز یا بسیار کم در روغن سرخ شده باشند. خوردن غذاهای دارای کالری زیاد چربی و چربی اشباع شده را محدود کنید. مراقب کلماتی مانند در روغن زیاد سرخ شده،ترد و برشته شده،با خامه فروان،آش گوشت و آرد و خمیر زیاد،که در توصیف غذاها می آید باشید و خوردن آن ها را محدود کنید.