لیمو شیرین می تواند ضمن درمان بیماری خستگی را رفع نماید و خشکی و بد مزگی دهان که به علت نارسایی کبد و به وجود آمده است درمان نماید. همچنین وجود منیزیم در لیمو شیرین برای رشد و نمو اطفال ضرورت دارد و این اثر پر ارزش را به لیمو شیرین می دهد که برای کودکان ضعیف و رنجور، یا بی اشتها غذای مقوی و دارویی شفا بخش است.

لازم به یادآوری است که در لیموشیرین کلسیم و فسفر به مقدار کافی وجود دارد، لذا می تواند در فعالیت اعصاب و قلب نقشی موثر داشته باشد و تکمیل کننده نیروی حیاتی بدن گردد.

مواد قندی لیمو شیرین لولز و گلوکز است که 15 % آن را تشکیل می دهد و فوراً جذب بدن می گردد ویتامین های فاکتور ب (ب 1 و ب 2 پ پ) و سایر ویتامین های موجود در لیمو شیرین در تقویت و فعالیت نیروی بدن بسیار موثر بوده و در تقویت اعصاب نقشی اساسی دارد لذا لیموشیرین می تواند خود یک داروی آرام بخش بوده و به تحریکات عصبی پایان بخشد، لذا توصیه می شود که لیمو شیرین را فقط بهنگام بیماری نخورید، بلکه هر موقع به آن دسترسی داشتید استفاده کنید.

1- لیموشیرین تقویت کننده نیروی دفاعی و میکرب کش بدن می باشد. 2- خستگی را رفع می کند. 3- ناراحتی و نارسایی کبد و کیسه صفرا را درمان می کند. 4- مواد زاید خون چون اوره و اسید اوریک را رفع و درمان می کند. 5- درمان کننده برنشیت و خلط آور است. 6- ملین بوده و در دفع سموم و فعالیت روده ها اثر دارد. 7- در ناراحتی های حنجره و سرماخوردگی بسیار اثر درمانی خوبی دارد. 8- تقویت کننده قلب می باشد. 9- در رفع ناراحتی های عصبی و تحریکات آن بسیار موثر است. 10- موجب رشد و نمو کودکان شده و درمان کننده بی اشتهایی آنان است.

یادآوری این نکته ضروری است که آب لیمو شیرین را باید فوراً و تازه میل کرد، زیرا مواد معدنی آن در مقابل هوا اکسیده شده و موجب تلخی طعم آن می گردد.