اگر چه اکثر غذاهای آماده سهل الوصول و ارزان می باشند اما پزشک و یا مربی غذایی شما ترجیح می دهد در جای دیگر غذا میل کنید. می توان معادل 5 انتخاب یا بیشتر چربی را در یک نوبت میل کرد. لذا با برنامه ریزی انتخاب های چربی خود را ذخیره کرده و در موارد لزوم از یک نوبت غذای آماده استفاده کنید.

رستوران ها و غذاخوری های نژادهای مختلف

با اجازه مربی غذایی خود ممکن است بتوانید در رستوران های نژادهای دیگر که انواع مختلف غذا را به فرم های مختلف عرضه می کنند غذا بخورید.

خواندن برچسب غذاها

قانونا بایستی نام و آدرس تولید کننده و همچنین ترکیب غذا را بر روی برچسب بنویسند. معمولا ابتدا ترکیبات اصلی نوشته می شوند سپس اجزائی که در نسبت های کم وجود دارند درج می شوند. با مراجعه به ترکیب موجود می توان به مقدار نمک و شکر آن پی برد.

در بعضی از محصولات غذایی علاوه بر ترکیب غذا ارزش های غذایی نیز نوشته شده اند. در هر موردی که کلمات کم کالری، بی نمک و یا کلمه دایتتیک روی برچسب نوشته شده است دانستن اطلاعات فوق ضروری است. در تعدادی دیگر از فراورده های غذایی بدون در نظر گرفتن کلمات فوق ارزش های غذایی را می نویسند. این اطلاعات شامل مقدار و تعداد سرو شده در هر نوبت، کالری آن و میزان نشاسته، پروتئین و چربی موجود در هر سرو بر حسب گرم می باشد.

همچنین نیاز مجاز مقادیر پروتئین، ویتامین های آ، د، ث، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، کلسیم و آهن نیز نوشته می شود. اطلاعات موجود در بعضی از برچسب ها جامع تر بوده و شامل مقدار کلسترل و چربی های اشباع شده نیز می باشد. اگر چنین اطلاعاتی موجود نباشد می توانید از کارخانه تولید کننده سوال کنید.

این برچسب ها را بایستی به دقت خواند زیرا بعضی از نوشته ها گمراه کننده می باشند. مثلا در برچسب بعضی از نان ها با خط درشت نوشته شده است که در هر وعده سرو شده 40 کالری وجود دارد اما وقتی به خط ریز موجود در برچسب توجه کنید ملاحظه خواهید کرد که: در 4/1 یکی از 4 بسته ای که داخل پاکت قرار دارد 40 کالری وجود دارد.

اطلاعات غذایی روی فراورده های غذایی بسیار مهم می باشند. زیرا تنها بدین طریق از مناسب بودن محتوی آن باخبر می شوید و تنها از این طریق می توانید آنها را در برنامه غذایی خود وارد کنید.