به گفته دانشمندان دانشگاه هاروارد، محصولات لبنی کم چرب برای باروری مضر است. زنانی که در رژیم غذایی آن ها محصولات لبنی کم چرب وجود دارد، بیش تر از سایر زنانی که در رژیم غذایی شان از ماست پرچرب و یا پنیر استفاده می کنند، در معرض خطر ناباروری قرار دارند. محققان آمریکایی اظهار می کنند، زنانی که دو یا چند بار در روز، از محصولات لبنی مصرف می کنند، در مقایسه با زنانی که کم تر از یک بار در هفته از این محصولات استفاده می کنند، 85 درصد بیش تر در معرض خطر ناباروری هستند. محققان با مطالعه روی 18555 زن 24 تا 42 ساله که در دوران باروری بودند، دریافتند که هرچه مصرف محصولات لبنی کم چرب بیش تر باشد، احتمال ناباروری بیش تر است.

افزایش روحیه با مصرف ادویه جات تند

ادویه های تند مانند چیلی (chilli)، نه تنها باعث بهبود طعم غذا می شوند بلکه مصرف آن ها باعث بهبود روحیه افراد می گردد، به گفته متخصصان مرکز تحقیقات سلامت کلن آلمان، ادیوه های تند مانند چیلیف پاپریکا، فلفل و زنجبیل، حاوی کاپسایی سین هستند که در پزشکی برای جلوگیری از بروز التهابات معده و روده باریک استفاده می شود.

این ماده خاصیت ضد باکتری و آنتی باکتریال دارد، کاپسایی سین باعث می شود که روحیه و حال و هوای افراد بهتر گردد زیرا مواد تند موجب تحریک سیستم عصبی شده و در نتیجه باعث ترشح بیش تر هورمون اندورفین در مغز می شود. محققان فوق تأکید می کنند زمانی که دهان و گلویتان براثر مصرف ادویه تند می سوزد آب نخورید، زیرا باعث پخش شدن بیش تر تندی در دهان می شود. برای کم کردن این سوزش می توان یک تکه نان سفید خورد تا تندی آن متعادل شود.