بعضی از مواد غذایی مثل اسیدهای چرب و به ویژه امگا 3 قدرت دستگاه ایمنی را به خصوص زمانی که دچار نامنظمی شده است، افزایش می دهد. زمانی که بدن با حمل یک نوع ویروس یا باکتری مواجه شود. سینگال هایی را آزاد می کند که به مغز ارسال می شوند و به این ترتیب نشانه هایی مانند : تب، کاهش حافظه، اختلال خواب، بی اشتهایی و بد اخلاقی ظاهر می شود و مصرف اسید چرب اُمگا 3 این پیام های ایمنی را تنظیم می کند. اُمگا3 به مقدار زیاد در ماهی و گردو وجود دارد.

مصرف سبزیجات فشارخون را کاهش می دهد

نتایج تحقیقات دانشمندان کالج سلطنتی لندن نشان داد. کسانی که حبوبات، سبزی و میوه بیش تر مصرف می کنند، کم تر دچار بیماری فشارخون بالا می شوند. به گزارش رویترز، این دانشمندان در طول 6 هفته فشارخون 4700 نفر 40 تا 59 ساله را که ساکن انگلستان، آمریکا، چین و ژاپن بودند، اندازه گیری کردند و دریافتند که میانگین فشارخون کسانی که پروتئین گیاهی بیش تری، با منشاء غلات، حبوبات، سبزی و میوه؛ مصرف می کنند، کم تر از کسانی است که پروتئین حیوانی مصرف می کنند. نتایج این تحقیق نشان داد که پروتئین های گیاهی حاوی مقدار بالای فیبر و منیزیم هستند. این پروتئین ها علاوه بر فیبر و منیزیم، دارای اسیدهای سازنده پروتئینی هستند که به کنترل فشارخون کمک می کنند.

درمان و پیشگیری سرطان پروستات با زرد چوبه

نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه دانشگاه نیوجرسی نشان داد، زرد چوبه خصوصاً در صورت ترکیب با مواد موجود در گل کلم، کلم و دیگر سبزی ها به پیشگیری و درمان سرطان پروستات کمک می کند. این دانشمندان بعد از آزمایشات گوناگون دریافتند مصرف زرد چوبه همراه با فنتیل ایزوسیانات که در سبزی هایی مانند: گل کلم، تره، کلم پیچ، شلغم و دیگر سبزیجات وجود دارد. موجب پیشگیری و حتی درمان سرطان پروستات می گردد.