برای پایین آوردن کلسترول بد و بالا بردن کلسترول خوب می توانید روی هویج حساب کنید. هویج نیز سرشار از مواد فیبری قابل حل و ضد کلسترول، از جمله پکتین است. به گفته دکتر فیلیپ فقر و دکتر پیترهوگلند دانشمندان مرکز پژوهش ناحیه شرقی اداره کشاورزی آمریکا مواد فیبری موجود در هویج می تواند کلسترول را 10 تا 20 درصد کاهش دهد. یعنی کلسترول بالا را به حد عادی برساند. یک پژوهش کانادایی نشان داد که مردانی که هرروز تعداد دو و نیم عدد هویج خام خورده بودند کاهش کلسترولی برابر 11 درصد داشتند. بنابریک بررسی آلمانی مقدار بتاکاروتن موجود در یک یا دو عدد هویج می تواند کلسترول خوب HDL را نیز به طور چشمگیری افزایش دهد.

تأخیر و کاهش پیری با ماهی

نتایج تحقیق دانشمندان سوئدی و هم چنین دانشمندان دانشگاه راشی آمریکا، نشان می دهد که مصرف منظم ماهی به صورت هفتگی، اختلال عملکرد مغز را تا 13درصد در سال کاهش می دهد و براساس نتایج این تحقیق، این میزان جلوگیری از اختلال عملکرد مغز با سه چهار سال جوان تر ماندن بافت های مغز برابری می کند و به عبارتی خوردن حداقل هفته ای یک بار ماهی در دوران میانسالی، جلوی پیر شدن مغز را می گیرد. به این ترتیب مصرف منظم ماهی بروز فراموشی و آلزایمر را در دوران سالمندی به تعویق می اندازد. در ضمن چاقی، فشارخون و کلسترول بالا در دوران میانسالی هر کدام می توانند، احتمال ابتلا به آلزایمر و فراموشی را در دوران سالمندی دو برابر کنند.

زغال اخته و جلوگیری از سرطان پستان

براساس تحقیقات دانشمندان، زغال اخته جزء بهترین منابع غذایی می باشد و اثرات مفیدی برای سلامت انسان دارد. موسسه ملی سلامت آمریکا با تحقیق اثرات زغال اخته روی بیماری های قلبی، بیماری های عفونی و سایر بیماری ها، مانند سکته و سرطان دریافتند که نوشیدن عضاره زغال اخته، می تواند با اتصال به باکتری ها از عفونت های کلیوی بکاهد و این باکتری ها دیگر قادر به چسبیدن به دیواره سلول ها نیستند. ماده پروآنتوسیانید موحود در زغال اخته می تواند از شکل گیری پلاکت های دندانی جلوگیری نماید، در بعضی موارد، مصرف منظم عصاره زغال اخته به مدت چند ماه می تواند باکتری هلیکوباکتر را که می تواند سبب سرطان معده و زخم معده شود از بین ببرد. تحقیقات نشان می دهد نوشیدن عصاره زغال اخته به صورت روزانه موجب کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می شود. هم چنین از رشد تومور و سرطان پستان جلوگیری می کند.