در طی 40 سال گذشته دانشمندان پیوسته نمک را مثل الکل و تنباکو برای بدن سمی معرفی کرده اند.

مردم همیشه فکر می کنند که نمک فشارخون را بالا می برد و این عقیده هم چنان در پزشکی پابرجاست علت آن این است که رژیم غذایی اکثر مردم دنیا حاوی نمک بد یا تصفیه شده است.

که واجد مقدار زیاد سدیم و مقدار جزیی پتاسیم است. مصرف زیاد این نمکها در موارد غذایی تعادل سدیم، پتاسیم را بر هم می زند. عدم تعادل این دو ماده در بدن تولید انرژی سلولی را دچار اختلال می کندف به علاوه به مسایلی چون ازدیاد فشارخون، تشنگی مفرط، خستگی، بی اشتهایی، اختلال حافظه و عدم تعادل سایر املاح منجر می شود.

برخلاف این نظریه که بدن ما بدون نمک و یا با مقدار نمک کم می تواند عمل کند، باید گفت بدون نمک در واقع هضم غذا غیر ممکن است و عمل قلب، آدرنال، کلیه، کبد و سیستم لنفاوی مختل می گردد. رژیم غذایی بدون نمک موجب دهید راتاسیون (کم آبی)، اِدِم (خیز)، دژنراسیون سلولی، پیری و مشکلات تنفسی خواهد شد.

بدن ما به نمک خوب یا ارگانیک و تصفیه نشده نیز نیازمند است

نمک Celtic یا gray sea salt یا Brittany بهترین نمکی است که امروزه در دنیا وجود دارد. این نمک طبیعی یک مولتی میترال حاوی 84 نوع ماده معدنی و عناصر کمیاب مورد نیاز بدن است. این نمک از ساحل شمال غربی فرانسه (دریای شمال) گرفته می شود و هیچ گونه موادی به آن افزوده نمی گردد و یا کم نمی شود و کاملاً طبیعی است.

نمک تصفیه شده یا نمک بد اساساً ترکیبی از سدیم، کلر با آلومینو سیلیکات سدیم و قدری ماده سفید کننده می باشد، گاه نیز قدری ید غیرالی به آن اضافه می شود- که اغلب موجب چاقی و اختلالات جنسی است- حال با این افزونی ها ملاحظه خواهید کرد. که مصرف زیاد این نمک بد چقدر برای سلامتی مضر می باشد و به همین است که مصرف نمک را منع می کنند. لذا در صورت عدم دسترسی به نمک دریا و نوع خوب، سعی کنیم استفاده از انواع نمک موجود را محدود سازیم.