سیر، تقویت کننده نظام بدن برای دفع مواد سمی است و مانع از ابتلای سلول ها به سرطان می شود. سیر کبد را از بیمار شدن مصون نگه می دارد و کبد مواد شیمیایی سمی و سایر مواد را از بدن دور می کند. سیر نقش موثری روی آنزیم های ضد سم کبد دارد. این آنزیم ها مواد سمی را متلاشی می کنند تا از ناحیه آن ها اقدامی علیه بدن صورت نگیرد. اجزای سیر مانع تولید کلسترول در کبد می شوند

درمان آکنه با سیر

ترکیبات گوگردی گیاه سیر موجب کاهش خطر بیماری های سرطانی و ناراحتی های قلب و عروق می شود و به از بین بردن میکروب های مقاوم دستگاه مجاری تنفسی کمک می کند در حقیقت ترکیبات گوگردی به عنوان یک آنتی بیوتیک (پادزیست) عمل می کنند. دیگر این گوگرد موجود در سیر دارای خواص ضد قارچی بوده و برای از بین بردن فعالیت قارچ های بیماری زا به کار می رود. ماده معدنی گوگرد برای شادابی پوست، تشکیل ناخن و موهای سالم لازم است. گوگرد به عنوان ماده معدنی زیبای طبیعت شناخته می شود و بدن انسان نیز نیاز به ساخت کلاژن (پروتئین اصلی پوست) دارد که برای حفاظت و قدرت کشش پوست لازم است. این ماده پوست بدن را با رنگ زیبایی نمایان می سازد که یکی از اجزای کلاژن، گوگرد است.

نحوه تأثیر سیر و میزان مصرف

مصرف خارجی سیر باعث می شود عملکرد قوی ضد باکتریایی سیر، باکتری های مولد جوش پوست را از بین ببرد. این عملکرد سریع سیر، سبوم مازاد را از سطح پوست پاک می کند. با این حال، استعمال مستقیم سیر روی پوست ممکن است حساسیت ایجاد کند. استعمال خارجی سیر از علائم آکنه می کاهد. سیر در افرادی که پوست حساسی دارند خوب عمل می کندف ولی ممکن است باعث سوزش، خارش یا التهاب در آن ناحیه شود. حتی افرادی که پوست حساسی ندارند نیز نباید در استفاده از این ماده زیاده روی کنند.

روزانه حداقل دو بار پماد یا روغن سیر را روی دانه های سرسفید یا جوش های چرکی بمالید. هم چنین می توانید روزانه چهار گرم سیر تازه را به صورت خام میل کنید.

این میزان معادل یک حبه بزرگ سیر است.

گوگرد برای کاهش واکنش اثرات سوء رادیواکتیو ناشی از درمان سرطان موقعی که بیماران تحت اشعه قرار می گیرند یا افرادی که در قسمت پرتودرمانی کار می کنند، بسیار مفید است و از محتوی ترکیبات گوگرد در سیر و پیاز می توان استفاده کرد.