گیاه سیر همراه با برگ چای سبز برای پیشگیری و درمان زخم معده مفید است، با توجه به این که در سابق تصور می کردند که زخم معده و دوازدهه (اثنی عشر) و التهاب معده (گاستریت) ناشی از کاهش مقاومت مخاط، نسبت به اسید یا براثر افزایش اسید معده باشد، اگر چه اثر این دو عامل امکان پذیر است ولی اکنون ثابت شده که نوعی باکتری (هلیکوپتر) در پیدایش این بیماری سهم به سزایی دارد. اکثر میکروب ها در اسید معده نابود می شوند اما هلیکوپتر در شرایط اسیدی به راحتی زندگی می کند. این باکتری به روش های مختلف مقاومت مخاط را در مقابل برخی اسیدها کاهش می دهد. از جمله آنزیمی می سازد که پوشش مخاط را از بین می برد. این باکتری در معده افراد سالم دیده شده است.

در گذشته درمان زخم معده و دوازده، شامل داروهای ضداسید و نیز داروهای مخاط جداره معده بوده، اما با کشف این باکتری، پادزیست نیز به درمان اضافه شده است. بنابراین گیاه سیر و برگ سبز چای که محتوی آنتی بیوتیک (پادزیست) و آنتی اکسیدان هستند برای از بین بردن باکتری، پیشگیری و درمان زخم معده و حتی جلوگیری از سرطان معده مفید هستند.

روش اول درمان : شربت شیر

طعم سیر به علت بوی خاص آن مطلوب ذائقه هرکسی نیست. شربت علاوه بر این که دارای تمام خواص دارویی گیاه است، مصرف آن را آسان تر می کند. برای تهیه شربت سیر هفت قاشق یا جوشانده سیر را با هفت قاشق عسل بهتر است از عسل آویشن استفاده شود- مخلوط کنید، سپس آن را در دمای پایین، حرارت دهید تا به صورت شربت غلیظی در آید. حداقل 4 بار در روز و هربار، به میزان 1 تا 2 قاشق چای خوری از این شربت را بنوشید.

روش دوم درمان : چای سبز

نوشیدن چای یا دم کرده، یکی از معمول ترین روش های مصرف گیاهان دارویی است. برای تهیه چای سبز یک حبه سیر را در یک فنجان آب جوش بیندازید. پس از پنج دقیقه آن را میل کنید. برای شیرین کردن چای می توانید از عسل بهتر است از عسل آویشن استفاده شود- استفاده کنید: سه بار در روز و هر بار، یک فنجان چای.