همبرگر زغالی، باربیکیو، زغال، منقلف سیخ و کباب همه کلماتی آشنا هستند و به کرار از این وسایل استفاده کرده اید.

شاید هیچ وقت به این مساله فکر نکرده باشید که این قبیل خوراکی ها و نحوه مصرف و آماده سازی شاید مضر باشند. اما تحقیقات نشان داده اند که زغالی و کباب کردن می توان باعث ایجاد مواد سرطان زا در گوشت شود.

میان انواع ترکیبات تولید شده در اثر حرارت باید به آمین های حلقوی غیر همگن اشاره کرد که این ترکیبات در اثر تأثیر حرارت بر پروتئین گوشت ایجاد می شوند.

در مرکز سرطان شناسی دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا به این نتیجه رسیده اند که هرچه شدت دما و مدت زمان حرارت دیدن گوشت بیش تر باشد، آمین های حلقوی غیرهمگن بیش تری در گوشت تولید می شوند.

این به این معناست که زغالی و کباب کردن گوشت روی منقل و باربیکیو و سرخ کردن در ماهی تابه به ترتیب بیش ترین مقدار آمین های حلقوی غیر همگن را در غذا ایجاد می کنند و برعکس، پختن، اب پز کردن و در فر قراردادن به میزان 47 درصد میزان این ترکیبات را در غذا کاهش می دهد. در حین سرخ کردنف همبرگر را مدام زیرورو کنید تا دمای وسط همبرگر بالا نرود و با این کار از تولید مواد سرطان زا جلوگیری کنید. البته باید بدانید که شعله را نیز نباید بالا بکشید و حرارت نباید زیاد شود.

توجه به طبیعت سیر، در زمان مصرف

گیاه سیر طبیعت خیلی گرم و خشک دارد و دارای طعمی تند و تیز می باشد.

شرح مختصری درباره طبیعت: اعمال حیاتی و فعل و انفعالات شیمیایی بدن انسان زیر نظر مستقیم اعصاب مرکزی و غدد مترشحه می باشد. اختلال در این اعضاء باعث بروز ناراحتی و مشکلات در اعمال و فعالیت های بدن می گردد. هر قدر این واکنش ها در بدن انسان سریع تر و شدیدتر انجام گیرد مقدار حرارت بیش تر است. سرعت و کندی این فعل و انفعالات مربوط به غدد مترشحه داخلی و اندازه گیری آن به نسبت سوخت وساز اصلی انجام می پذیرد. برا این اساس معلوم می شود که نظریه طبیعت سرد و گرم دارای اصالت علمی و پایه ای محکم است. کاهو، خیار، کدو و .... میزان متابولیسم پازال را پایین می آورد، بنابراین، دارای طبیعت سرد می باشد. پیاز، سیر، جعفری، شنبلیله میزان سوخت و ساز بدن را بالا می برد، بنابراین، دارای طبیعت گرم می باشد.