تاریخچه درمان و شفا از طریق غذا، زمان های قدیم به عنوان پیشگیری و سلامت بخشی، دارای سابقه دیرینه می باشد. زیرا غذا می تواند موجب تغییر ساختار جسم و روح شده، در طبیعت انسان اثر گذار باشد. مواد غذایی، اعم از خوردنی ها و آشامیدنی ها، نقش مهمی را در زندگی جسمی و روحی انسان ایفا می نمایند. لذا، اغراق نیست که بگوییم علت و ریشه بیماری ها و یا درمان را باید در محصولات غذایی جستجو نمود.

متاسفانه علی رغم رشد علمی در جوامع، تعداد اندکی از مردم در مورد تغذیه و نقش سازنده آن، از دانش کافی برخوردار می باشند. در صورتی که راز سلامتی، تندرستی و طول عمر را باید در تغذیه سالم جستجو نمود.

اعمالی که در کارخانه های تولید مواد غذایی صورت می گیرد، باعث از بین رفتن ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی در آن ها می گردد و مواد غذایی تبدیل به تفاله شده، و تنها شکم گرسنه آدمی را سیر می کند.

از غذاها و تنفلات آماده و ارزان، توقع شفا بخشی نداشته باشید.

زیرا ترکیبات حیات بخش آن ها، در فرآیند به اصطلاح صنعتی و کارخانه ای دستخوش تغییر شده و از بین رفته است.

امروزه به علت تبلیغات غلط و دروغین شرکت های چند ملیتی و سرمایه داری، تغذیه انسان امروزی، از مقادیر زیادی چربی های حیوانی (مانند همبرگر، سوسیس، کالباس) و قندهای تصفیه شده (مانند شیرینی، شکلات، شکر، نوشابه)، نمک (مثل چپیس، پفک و کنسرو) مواد آماده و فرآوری شده و ذخیره ای به صورت کمپوت و کنسرو به همراه افزودنی ها و مواد نگه دارنده سمی آن ها (اعم از رنگ ها، طعم دهنده های شیمیایی) و سرطان زا، تشکیل شده و مورد مصرف قرار می گیرد.

گوشت حیوانی که انسان ها مورد مصرف قرار می دهند، به انواع آنتی بیوتیک ها، هورمون ها، مواد شیمیایی و مواد به ظاهر خوراکی که به منظور رشد بیش تر و پرواری گوشت آن ها، به خورد حیوان داده می شود، آلوده می باشد. مصرف اینگونه مواد غذایی سبب رشد بیماری های مزمن، هم چون فشارخون، التهاب مفاصل، التهاب روده بزرگ و کوچک، کم خونی، دیابت، کلسترول، اضطراب، افسردگی، و تحریک غدد کنترل کننده سوخت و ساز قند- یعنی لوزالمعده- ایجاد آلرژی های مختلف، عدم تعادل هورمونی، دردها و سندرم های قاعدگی و سرطان می شود.