برای از دست دادن وزن راه درست را انتخاب کنید.

ضومن اینکه شما تحت رژیم غذایی مکرر بوده اید، امید خود را از دست ندهید، اهمیتی ندارد که تاکنون چندین بار رژیم غذایی را تحمل کرده اید، به شما ثابت می کنیم که می توانید وزن خود را کم کنید، ممکن است که مدت زیادی طول بکشد ولی امکان دارد.

پروفسور براونل می گوید : «تحقیقات من ممکن است بنظر دلسرد کننده باشد، اما دو توصیه مثبت در بردارد. اول آنکه شما باید تصمیم جدی بگیرید ، و سعی نکنید رژیم خود را در هنگام جشن های سال نو شروع کنید و یا این رژیم یک هوس موقتی باشد، زیرا احتمالاً زحمات شما به هدر میرود، و در مدت کمی دوباره وزن اولیه خود را بدست خواهید آورد. برای رژیم گرفتن صبرکنید تا صددرصد آمادگی داشته باشید.»

دوم آنکه برای شروع رژیم خود از بهترین برنامه ها که تاکنون موفقیت آمیز بوده استفاده کنید و تمام کوششها باید پایه گذار رفتار شما باشد. توصیه من آن است که شما باید حداقل غذای کم چربی، پرفیبر، با کالری متوسط مصرف کنید، بطور مرتب ورزش کنید. عادت خوب و قابل قبول برای غذا خوردن داشته باشید، تا بطور دائم وزن کم کنید. در غیر اینصورت مانند قحطی زده ها خواهید شد و به مجردیکه روش خود را ترک کردید دوباره به وزن اولیه خود می رسید.

تقریبا همه افرادی که برای کاهش وزن تلاش می کنند، از خود می پرسند. حقیقت این است که هیچ مشکلی بی دلیل نیست و حتما این افراد مرتکب اشتباهایی می شوند که از آن بی اطلاع هستند.

۱ - خوردن کورن فلکس در وعده صبحانه خوردن کورن فلکس (غذایی که از غلات تهیه شده و با شیر مصرف می شود) در صبح باعث می شود شما قبل از رسیدن به وعده ناهار احساس گرسنگی کرده و در مجموع غذای بیشتری در روز بخورید. در عوض افرادی که در وعده صبحانه، تخم مرغ می خورند هیچگاه به این مشکل برنمی خورند زیرا پروتئین موجود در صبحانه تا ساعت ها احساس سیری را برای آنها به ارمغان می آورد.

۲ - خوردن نان و برنج سفید سال ها بود که ادعا می شد مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید یا برنج سفید می تواند باعث افزایش وزن به خصوص در قسمت های میانی بدن شود. برای بررسی صحت این موضوع، دانشمندان رژیم غذایی با کالری کاملا یکسان را به ۲ گروه از انسان ها دادند و متوجه شدند افرادی که برنج سفید یا نان سفید بیشتری در رژیم غذایی خود دارند در هر سال ۱۰ میلی متر دور شکمشان بیشتر از گروه دیگر افزایش پیدا می کند.

۳ - زیاده روی در خوردن آبمیوه آبمیوه و دیگر نوشیدنی های شیرین نسبت به غذاهای جامد اثرات بیشتری بر اضافه وزن انسان ها دارند. اگر شما فقط یک نوشیدنی شیرین را در طول روز از رژیم غذایی خود حذف کنید، بعد از ۶ ماه نیم کیلو گرم از وزن بدنتان کاسته می شود. هر چه کاهش نوشیدنی های شیرین بیشتر باشد، به همان اندازه نتیجه بهتر خواهد بود.

۴ - خوردن شیر با چای سال گذشته، دانشمندان هندی متوجه شدند چای ترکیباتی مانند theaflavins و thearubigins دارد که باعث کاهش جذب چربی در شکم و کم شدن میزان کلسترول خون می شود. ولی پروتئین های موجود در شیر این اثر را کاملا خنثی می کند، پس بهتر است هیچگاه شیر خود را با چای ترکیب نکنید.

۵ - نخواندن برچسب های غذایی بررسی ها نشان می دهد، افرادی که از روی عادت برچسب های غذایی را می خوانند و ورزش می کنند، وزن بیشتری در مقایسه با دیگران از دست می دهند. نکته عجیب این است که خواندن برچسب های غذایی به تنهایی و بدون ورزش کردن هم می تواند باعث کاهش وزن شود. به اعتقاد دانشمندان این کار سبب می شود فرد درک بیشتری از کالری هایی که هنگام غذا خوردن وارد بدن می شود پیدا کرده و به طور ناخودآگاه غذایش را کم کند.