طرز تهیه سالاد سیب زمینی در 35 دقیقه

سالاد سیب زمینی عاشقان 35 دقیقه

-سیب زمینی کوچک 6 عدد

-کره 2 قاشق غذاخوری

-نمک دریا قاشق چای خوری

-پودر فلفل قرمز شیرین قاشق چای خوری

-گل براکلی با ساقه 4 سانتی 2 پیمانه

-کاهو خرد شده 4 پیمانه

-اسفناج خرد شده 2 پیمانه

-جوانه آلفا آلفا 1 پیمانه

-کلم قرمز ریز خرد شده 1 پیمانه

طرز تهیه:

سیب زمینی ها را پوست نکنده در ظرف بخارپز سبزیجات قرار می دهیم و برای 20 دقیقه می جوشانیم تا نرم و پخته شود. در این مدت براکلی ها و سس را آماده می کنیم. وقتی سیب زمینی ها پخت از آتش دورش کنید. پوست کندن یا نکندن سیب زمینی ها بسته به میل خودتان است.

کره را در آبگردانی کوچک آب می کنیم و روی سیب زمینی ها می ریزیم و خوب به هم می زنیم. نمک و پودر فلفل قرمز را به آن اضافه می کنیم. جوجه سرخ کن را از قبل روشن می کنیم تا گرم شود. سیب زمینی ها را در نزدیک ترین طبقه به آن به مدت 5 تا 10 دقیقه قرار می دهیم. در مدتی که سیب زمینی ها سرخ می شوند براکلی ها را 5 تا 7 دقیقه بخارپز می کنیم به طوری که ترد و به رنگ سبز روشن تبدیل شوند. از روی آتش برداشته و می گذاریم سرد شوند.

اسفناج و کاهو را در کاسه ای بزرگ بریزید و به آن جوانه آلفا آلفا را اضافه کنید سپس کلم قرمز را به آن بیفزایید و وقتی خوب به هم زدید براکلی ها را به آن بیفزایید.

-سیر 1 حبه درشت

-آب لیموی تازه 2 قاشق غذاخوری

-نمک دریا (دلخواه) تا قاشق چای خوری

-روغن زیتون پیمانه

-آویشن خشک قاشق چای خوری

-پونه خشک قاشق چای خوری

-مایونز 1 تا 2 قاشق غذاخوری

-فلفل سیاه

طرز تهیه:

پوست سیر را بکنید و اگر مایلید که سس بو و مزه سیر دهد آن را له کنید، در غیر این صورت سیر را به دو نیم کنید. سپس آب لیمو و نمک و روغن زیتون و سبزی های خشک را به سیر اضافه کنید. سپس مایونز را در آن بریزید و با چنگال آن قدر بزنید تا به شکل خامه شود روی سالاد بریزید و خوب مخلوط کنید.

سالاد را تکمیل کنید

سیب زمینی ها را از فر درآورید و به سالاد بیفزایید سپس به آن فلفل بزنید و خوب مخلوط کنید. این سالاد برای 2 نفر کافی است.