نقش حیرت آور سیلیکون silicon در بدن انسان

سیلیکون silicon

ساختمان بدن انسان به قدری پیچیده و حیرت آور است که به نظر نمی رسد بالاخره اندک شیر می تواند به تمام کم و کاست و ترکیبات و تشکیلات وظایف این میلیاردها سلول پی ببرد. با هرکشفی در بدن دریچه ای برای مطالعات جدیدتری باز می شود به طوری که آنچه باید بعداً کشف شود بیشتر از آن چیزی است که قبلاً کشف شده یکی از مهمترین مباحث پزشکی مسئله غذا است غذایی که می خوریم ، وارد بدن ما می شود و از صدها عنصر و ماده تشکیل شده است. آیا ما به طور کامل می دانیم که هریک از مواد تشکیل دهنده غذاها در بدن چگونه هضم می شوند، چگونه جذب می شوند پس از جذب و جمع شدن در یکی از اعضاء چطور نقش های گوناگونی انجام می دهند. ممکن است به بعضی از خواص و اثرات آنها پی برده باشیم ولی به طور مسلم به تمام خواص و اثرات فیزیولوژیک آنها آَشنا نیستیم و شاید در آینده کشف شود. یکی از این مواد که نقش حیرت آوری در بدن بازی می کند یک غیرفلز یا شبه فلز به نام silicon است که فراوانترین عنصر در طبیعت است، قسمت اعظمی از پوسته زمین از سیلیکون ساخته شده است و در روی کره زمین جایی وجود ندارد که در آن سیلیکون وجود نداشته باشد.

متاسفانه تا به حال برای سیلیکون خواص زیادی قائل نبودند و نمی دانستند که این غیرفلز در بدن چه کار می کند و حالا دکتر barnard jansen در کتاب معروف خود به نام foods that heal درباره آن مطالبی بسیار ارزنده و مفید و حیرت آور به رشته تحریر در آورده که خواندن آن برای انسان فوق العاده جالب است.

سیلیکون این غیرفلزی که از اکسیژن هم فراوان تر است انسان را شبیه بزکوهی می کند. کسانی که سیلیکون بدنشان زیاد است دوست دارند در زندگی به بالاترین مدارج ممکن برسند. همیشه ارتفاع و بلندی را دوست دارند. همچون بزکوهی که از یک صخره سخت و پرتگاه به بالای صخره دیگری می پرد این افراد مرتب برای رسیدن به مقام های برتر جهش های خطرناک می کنند. بزکوهی به مناسبت دسترسی فراوان به علف هایی که سرشار از سیلیکون هستند دارای سرعت فراوان و حرکت های تند و ارزنده است. سیلیکون موجود در ارتفاعات بلند کوهها به بزکوهی این امکان را می دهد که جهش کند، بدود، بپرد، خیز بردارد، مواظب تمام اطراف و اکناف باشد و همین طور افرادی که در بدنشان سیلیکون وجود دارد. این افراد اغراق آمیز سخن می گویند همه را می خواهند بزرگ ببینند. یعنی از پشت ذره بینی به همه چیز نگاه می کنند همیشه مشغول کار و فعالیت هستند، در موقعی که حرف نمی زنند آواز می خوانند در موقعی که آواز نمی خوانند. دست و پایشان را حرکت می دهن د. خلاصه یک لحظه آرام و قرار ندارند.