آشنایی با چند غذا مناسب برای فکر

تنها هدف من از نوشتن کتاب حاضر این است که به شما کمک کنم تا از وزن خود بکاهید. این کاهش وزن خواه 5 پوند است که باید تا آخر هفته بعد کاسته شود یا 30 پوندی است که با آن دست و پنجه نرم می کنید، به هر تقدیر طی کتاب ملاحظه خواهید نمود که من هرگز شما را ترغیب نخواهم کرد تا مانند من وزن خودتان را کاهش دهید و ابدا در نظر ندارم تا سبک زندگی شما را تغییر دهم و برنامه غذایی ای را که با عادات شما مناسبت ندارد توصیه نمایم.

وقتی اقدام به رژیم گرفتن می نمایید و تصمیم خود را به مرحله اجرا می گذارید، قبل از انتخاب رژیمی خاص، کلیه برنامه های غذایی مندرجه را به دقت از نظر بگذرانید. شاید بعضی از این رژیم ها به دلیل تبلیغات زیادی که در اطراف آنها شده برایتان آشنا باشد حال آن که درباره بقیه برنامه ها اصلا مطلبی نخوانده یا نشنیده باشید.

ولی در عمل برای شما نتیجه ای مفید در بر داشته باشند. با آشنا شدن با تمام برنامه های غذایی تصویر بهتری از لاغر شدن در ذهنتان پدید می آید.

من ابتدا با برنامه های گروه کم کالری شروع کردم. معمولا کسانی که این برنامه را شروع می کنند مایل نیستند اختلاف فاحشی در برنامه غذائیشان پدید آید و لذا به همین دلیل طرف توجه بسیاری از علاقمندان به کاهش وزن می باشد یکی دیگر از ضروریات کاهش وزن تقویت نیروی اراده است:

رژیم هایی که دارای کربوهیدرات کم هستند: برای کسانی که از سایر عوارض رنج می برند بسیار مناسب و موثر است. آیا پس از مصرف یک قاچ کیک یا مقداری شیرینی وزنتان رو به افزایش می گذارد؟ رژیم هایی که از محدودیت کربوهیدرات ها بهره می گیرند می تواند پاسخی برای کنترل وزن در چنین مواردی باشند، زیرا در این روش غذاهای چربی زا اصلا حذف شده است یا به حداقل ممکن کاهش یافته است. یا اگر به طور مکرر رژیم های کم کالری را مورد استفاده قرار داده و نتیجه نهایی رضایت بخش نبوده و با شکست مواجه شده اید، این امکان وجود دارد که با بکار گرفتن رژیم هایی که دارای محدودیت کربوهیدرات هستند راه حلی جدید برای مشکل شما باشد. مزیت دیگر رژیم هایی که از محدودیت کربوهیدرات ها سود می برند این است که شما را از دردهای سخت گرسنگی که حتی افراد بسیار بااراده را نیز متزلزل می نماید، معاف دارد زیرا در این روش مجاز هستید هر مقدار پروتئین و چربی استفاده کنید و به این طریق همیشه معده تان راضی خواهد بود. مزیت دیگر این روش این است که ناچار نیستید میزان کالری هر غذا را محاسبه کنید. تنها کاری که انجام می دهید این است که مقدار کربوهیدرات گرم را بخاطر می سپارید و بسیاری از غذاها هستند که اصلا کربوهیدرات گرم* ندارند.