آیا داشتن یک زندگی سالم تا 120 سالگی جالب نیست ؟ مشکل آنجاست که این نوع از زندگی کمی محال به نظر می رسد . بدون در نظر گرفتن چند فرد روستایی در دنیا ، میانگین امید به زندگی در دنیا 79 سال است که وقتی به آن فکر می کنم شاید چندان هم زیاد نباشد . یکی از راهکارهایی که می تواند شما را به یک زندگی سالم و طولانی نزدیک کند ، مصرف مواد غذایی سالم است . پس اجازه دهید با هم نگاهی به بهترین خوراکی های افزایش دهنده ی عمر بیاندازیم .

 

شکلات

 

بله رازهای عمر طولانی شامل ورزش ، رژیم غذایی سالم و شادی در کنار شکلات می باشد ! اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم ، شکلات تلخ راز طول عمر است . بساری معتقدند شکلات برای سلامتی مضر می باشد اما شکلات تلخ را اگر به اندازه مصرف کنید ، فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد .

 

سرشار از آنتی اکسیدان ، این خوراکی خطر بروز امراض قلبی را کاهش می دهد . کافی است روزی یک قسمت مربعی شکل از شکلات تلخ جدا کنید و بخورید .

 

ماهی های چرب

 

مردم ژاپن در تمام دنیا بالاترین میزان امید به زندگی را دارند و می توان دلیل عمده ی این میزان از طول عمر را رژیم غذایی دانست که به جای گوشت ، حول محور ماهی می چرخد .

 

مثل سوشی، غذای تهیه شده از ماهی های چرب عمر را افزایش می دهد . امگا3 موجود در این ماهی ها از حملات قلبی و سرطان پیشگیری می کند و کارایی سیستم ایمنی را بهبود می بخشد .

 

چای سبز

 

مثل ماهی ، ژاپنی ها عاشق چای سبز هستند . چای سبز سرشار از مواد مفیدی است که با بهبود سلامت بدن طول عمر را افزایش می دهد . این نوع از چای بیش از دیگر انواع آن از بروز امراض قلبی پیشگیری می کند ، فشار خون را تنظیم می نماید و باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می گردد .

 

در تحقیقی ثابت شده میزان مرگ و میر افرادی که در روز چهار لیوان چای سبز می نوشند شانزده درصد کمتر از دیگران است .

 

سیب

 

در سیب آنتی اکسیدان های فراوانی وجود دارد که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند . پس یک سیب در روز هم شما را از مراجعه به دکتر بی نیاز می کند و هم پروسه ی سالخوردگی را به تعویق می اندازد .

 

موز

 

انگار ما انسان ها 50 درصد از DNA خود را با این میوه ی جالب شریک هستیم . شاید اینطور بتوان این موضوع را که موز میوه ی جاودانگی است توجیه کرد .

 

پتاسیم ، منیزیم و فولات فراوان در موز، آن را به محبوب ترین میوه ها در جهان تبدیل می کند که باعث کنترل فشار خون و کاهش خطر سکته می شود . موز همچنین در پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی بسیار موثر است . بهتر است هیچوقت این میوه را از سبد غذایی خود حذف نکنید .

 

مغز ها

 

خواص مغز های آجیل برای سلامتی نظیر ندارد . علاوه بر این ، انواع مختلفی از آجیل ها در سراسر دنیا یافت می شود و فراوانی آنها به حدی است که می توانند یک میان وعده ی خوب ، سالم و در دسترس محسوب شوند .

 

بهترین نکته درباره ی آجیل ها این است که تنها یک مشت از آنها روزانه برای داشتن یک زندگی طولانی و سالم کافی است . البته در مصرف آجیل زیاده روی نکنید و مراقب انتخاب های خود باشید . زیرا برخی ازآنها در کنار فواید زیاد ، کالری بسیار بالایی نیز دارند .

 

توت ها

 

توت ها یک ماده ی غذایی فوق مفید هستند که نه تنها طعم بسیار خوبی دارند ، بلکه با آنتی اکسیدان فراوان به زندگی سالم و طولانی کمک می کنند .

 

قهوه

 

قهوه هم به فواید و هم به مضرات خود شهرت دارد . افرادی که معتقدند قهوه برای سلامتی مفید است ، از ایجاد هوشیاری و آگاهی توسط این ماده در مغز صحبت می کنند . اما از طرفی مصرف بیش از حد کافئین ممکن است اضطراب را افزایش دهد و ارتقاع بیش از حد سطح انرژی بدن نتیجه ی چندان خوبی را در پی نداشته باشد .

 

اما هیچ یک از ما نمی توانیم منکر این موضوع شویم که میزان مناسبی از قهوه احتمال وقوع سرطان را تا 20 درصد کاهش می دهد .

 

میوه های تازه

 

این مورد قطعا برای هیچ یک از ما تعجب برانگیز نیست . اما بسیاری از افراد مصرف میوه های تازه را جدی نمی گیرند . اگر شما هم یکی از همین افراد هستید ، وقت آن رسیده که مسیر غذایی خود را تغییر داده واز فواید میوه ها بهره ببرید . میوه ها بخشی ضروری از یک زندگی سالم محسوب می شوند که خطر پیدایش انواع بیماری ها را کاهش می دهند