نیاز های هر فرد در رژیم غذایی متفاوت است. اما اگر به تاثیرات محصولات دامی بر زندگی خود توجه کنید، مصرف محصولات دامی را در زندگی خود کاهش خواهید داد.

ممکن است همیشه احساس خواب آلودگی کنید

پروتئین به این نکته مثبت معروف است که انرژی مضاعف به شما می دهد، اما جالب توجه است که یک رژیم غذایی پر از گوشت قرمز باعث خواب آلودگی شما خواهد شد. زیرا پروتئین های موجود در گوشت قرمز انرژی زیادی را برای هضم مصرف می کند، بنابراین بلافاصله به شما انرژی نخواهد داد. در عوض به جای پروتئین ها، کربوهیدرات ها به سرعت به انرژی قابل جذب برای بدن تجزیه شده و آماده مصرف در بدن هستند زیرا مغذ انرژی خود را فقط از گلوکز تامین کرده و این گلوکز به سرعت از طریق کربوهیدرات در دسس بدن قرار خواهد گرفت.

پوست و موی شما در بهترین حالت خود نیست

اگر گوشت زیادی مصرف می کنید، یعنی احتمال اینکه گروه های دیگر مواد غذایی را در رژیم غذایی خود حذف کرده اید، بسیار زیاد است. ویتامین Cبه ندرت در محصولات دامی یافت می شود. بنابراین اگر عمده غذای مصرفی روزانه شما گوشت است، ممکن است دچار کمبود این ویتامین شوید. این ویتامین نقش مهمی در تولیدکلاژن، که پروتئین مصرف شده در ساختار پوست، مو، ناخن ها و استخوان ها است، دارد. بنابراین اگر دچار کمبود ویتامین C باشید، تغییرات را در ساختار آنها حس خواهید کرد.

بیشتر بیمار می شوید

پوست تنها بافتی نیست که کمبود ویتامین C را حس می کند. اگر به سرعت دچار سرماخوردگی شده و دیر بهبود میابید، یعنی دچار کمبود ویتامین C هستید و بهتر است عادات غذایی خود را تغییر دهید. اگر رژیم غذایی بدون میوه را در پیش گرفته اید، می توانید از سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و فلفل نیز ویتامین C مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

بیشتر دچار یبوست می شوید

گوشت فاقد فیبر است که به طور طبیعی در میوه ها، سبزی ها و غلات موجود است. یبوست و کاهش حرکات روده، یکی از نشانه های اولیه کمبود فیبر در رژیم غذایی شماست. بهتر است رژیم غذایی خود را سرشار از غلات کامل و میوه و سبزیجات کند.

افزایش ریسک بیماری های قلبی

از دیگر فواید فیبر در بدن، کاهش جذب کلسترول که منجر به بیماری های قلبی می شود، است. اگر گوشت به ویژه گوشت قرمز و انواع فرآورده های گوشتی را انتخاب کرده و جایگزین منابع فیبر می کنید، باید بدانید این مواد غذایی تاثیر منفی بر ضربان قلب خواهد داشت زیرا دارای چربی های اشباع شده فراوانی هستند که کلسترول بد را در بدن افزایش داده و منجر به بروز بیماری های قلبی می شوند.

بدن دائما در حال مبارزه با التهابات خواهد بود

چربی های اشباع شده در گوشت منجر به بروز التهاب در بدن می شود. به علاوه گوشت فاقد آنتی اکسیدان های از بین برنده التهاب است. دلیل اینکه به افراد توصیه می شود انواع سبزیجات و میوه های رنگی را در رژِیم غذایی خود بگنجانید این است که هر کدام از آنها دارای آنتی اکسیدان متفاوتی است که از بین برنده التهابی خاص در بدن است.

افزایش ریک تولید سنگ در کلیه

پروتئین بیش از حد می تواند به کلیه ها آسیب بزند. مخصوصا پروتئین های حیوانی که سرشار از ترکیباتی به نام پورین هستند که به اوریک اسید تجزیه می شوند. افزایش اوریک اسید در بدن منجر به تولید سنگ در کلیه می شود. بیشتر افراد در تجزیه پروتئین ها مشکلی ندارند، اما اگر در خانوادهسابقه بیماری سنگ کلیه دارید، بهتر است کمتر پروتئین حیوانی مصرف کنید.

افزایش وزن

ممکن است شنیده باشید خوردن پروتئین هنگام ورزش، باعث عضله سازی می شود. اما بهتر است بدانیدمصرف بیش از حد پروتئین، عوارض غیر منتظره ای به دنبال دارد. اگر بیش از نیا بدن پروتئین مصرف کنید، بدن آن را به عنوان پروتئین ذخیره نمی کند، به عنوان چربی ذخیره می کند و باعث افزایش وزن می شود.

افزایش خطر ابتلا به سرطان

محققان معتقدند، مصرف بیش از 250 گرم گوشت قرمز در روز، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد. به علاوه مصرف گوشت های فرآوری شده به هر مقدار، احتمال ابتلا به سرطان معده و روده را افزایش می دهد. محققان ارتباطی بین این دو موضوع برقرار نکرده اند، اما احتمال می رود به دلیل وجود چربی های اشباع شده فراوان موجود در این غذاها باشد.

ممکن است دچار کم آبی در بدن شوید

با توجه به تولید اوریک اسید در اثر تجزیه پروتئین، متوجه می شوید که بیشتر دچار تشنگی می شوید. کلیه ها به آب زیادی برای دفع اوریک اسید نیاز دارند. بنابراین آب موجود در بدن را مصرف کرده و دچار تشنگی می شوید. بنابراین در رژیم های سرشار از گوشت، توجه داشته باشید آب فراوان بنوشید.