هنگامی که قصد کاهش وزن دارید در ابتدای راه، احساس راحتی دارید مانند شرع پیادهروی در سربالایی که ابتدای مسیر به نظر آسان است. اما پس از مدتی انواع و اقسام توصیه ها و ورزش ها می تواند کار را سخت کند. در این مقاله قصد داریم این کار را برای شما ساده تر کرده و ترفندهایی را ارائه دهیم که در این راه دشواری ها را کمتر کنید.

غذا در حجم کم بخوریدe

بنا به دلایلی، اخیرا در جامعه ما بر روی حجم زیاد غذا تثبیت شده اند، اما دلیلی وجود ندارد کسی مجبور به خوردن یک وعده غذایی با حجم بسیار زیاد باشد. بهتر است غذای خود را در ظرف کوچکتری سرو کنید و یا با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا حجم غذای شما کمتر شود.

گیاهخواری کنید

می دانید که وجود سبزیجات سبز در رژیم غذایی شما بسیار مهم است. بنابراین بهتر است سبزیجات را به صورت اسموتی های خنک درست کرده تا خوردن آنها بای شما راحت باشد.

یادداشت غذایی داشته باشید

یادداشت غذاهایی که در روز می خورید می تواند سبب نظارت شما بر میزان کالری دریافتی روزانه خود شود و از دریافت کالری اضافی خودداری کنید.

ورزش خود را تفکیک کنید

وتی سرتان شلوغ است، داشتن 30 دقیقه وقت اضافه برای ورزش سخت می شود. اما خوشبختانه نیازی نیست. چون مطالعات نشان می دهد که تمرینات کششی سریع ولی به تعداد مکرر در طول روز می تواند بیش از ورزش های طولانی موثر خواهد بود.

یادگیری

تا کنون ساده ترین راه برای از بنی بردن کالری اضافی و چربی های ناخواسته این است که ابتدا بدانید از کجا آنها را دریافت می کنید. بسیاری از غذاها دارای کالری پنهان هستند. بهتر است به برچسب های رو مواد غذایی دقت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای رژیم غذایی خود داشته باشید.

اعتیاد به نوشابه

همه می دانیم برای کسانی که اعتیاد به نوشابه های گازدار دارند، حذف آن از رژیم غذایی بسیار دشوار است. خوشبختانه نوشیدنی های سالم و بدن شیرین کننده های زیادی وجود دارند که می توانید جایگزین نوشابه های گاز دار کنید.

نوشیدنی های سم زدا بنوشید

امروزه بسیاری از غذا ها دارای مواد افزودنی و نگه دارنده هستند که باعث ایجاد سموم در بدن می شوند. می توانید برای دفع این سموم از نوشیدنی های سم زدا بنوشید تا بدن را از این سموم پاک کنید.

میان وعده بخورید

متخصصین تغذیه معتقدند خوردن میان وعده های سبک و سالم در طول روز و در حجم کم در پرانرژی نگه داشتن شما بسیار تاثیر گزار هستند. همچنین کسانی که میان وعده کمتری می خورند، اشتها بیشتری به خوردن غذا در وعده اصلی دارند.