دکتر صداقت گفت: متاسفانه همه روزه تیم درمان شاهد لحظات ناگواری برای مردم هستند و حتی در محوطه بیمارستان نیز صدای شیون مردم می آید که عزیزان خود را از دست دادند.

رییس بخش مراقبت های ویژه مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا(ع) با بیان اینکه روزهایی که تیم  درمان می گذرانند در واقع کابوس شبانه یک فرد عادی است، گفت: بیماران جوان و ورزشکاری که هیچ بیماری زمینه ای نداشتند و با حضور در یک مهمانی و یا جشن تولد دچار بیماری شدند و از یک مهمانی چهار نفر فوتی و مابقی در بیمارستان و منزل درگیر بیماری هستند.

دکتر صداقت با اشاره به اینکه مهم ترین علت ابتلا به بیماری مسافرت های غیر ضروری و حضور در مهمانی و تجمعات است، عنوان کرد: تردد در مغازه های 6 متری  و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی موجب رقم خوردن صحنه های دلخراشی در بیمارستان ها می شود.

فوق تخصص مراقبت های ویژه با بیان اینکه نمودارهای بین المللی بعضی از کشورها کارنامه درخشانی از رفتارهای درست اجتماعی مردم در شرایط کرونایی را نشان می دهد، بیان کرد: در بعضی از کشورهای دنیا جریمه سنگینی برای عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در نظر گرفته شده است که به همین دلیل نیز میزان فوتی ها و مبتلایان به شکل قابل توجهی کمتر شده است.

دکتر صداقت با اشاره به اینکه حضور در مهمانی خانوادگی حتی با جمعیت بسیار محدود نیز خطرناک است، عنوان کرد: همچنین شروع خود درمانی بدون مشورت با پزشک از مهم ترین علل طولانی شدن و افزایش شدت بیماری می شود.

رئیس بخش آی سی یو بیمارستان امام رضا (ع) مشهد با اشاره به اینکه سامانه 4030 مراکز درمانی استاندارد را به بیماران معرفی می کند، گفت: پزشکان عمومی خط مقدم خدمت به بیماران کرونایی هستند و با بروز رسانی اطلاعات و آموزش می توانند خدمات مناسبی را به بیماران ارائه دهند.

دکتر صداقت با بیان اینکه شرایط بیماران کرونایی بستگی به سیستم ایمنی ، میزان ویروس وارد شده به بدن و درمان مناسب بیماری دارد، گفت: بهترین راه درمان کرونا پیشگیری از ابتلا است بنابراین باید سبک زندگی مردم متناسب با شرایط تغییر کند .