عرق کرفس از گیاه و ساقه کرفس به دست می آید.عرق کرفس دارای خواص بیشماری می باشد. از مهم ترین خواص عرق کرفس کاهش وزن است.برای آشنایی بیشتر با عرق کرفس، ادامه مطلب را همراه ما باشید.

 

عرقیات گیاهی چیست؟

مصرف برخی از گیاهان برای برخی از افراد مشکل می باشد و یا گیاهانی وجود دارد که به صورت معمول و خام آنها نمی توانیم مصرف کنیم. برای مصرف آنها و بهره مندی از خواص آنها باید روش های دیگری را جایگزین آنها کنیم. یکی از روش های مصرف استفاده از عرقیات آن گیاهان می باشد. منظور از عرقیات گیاهی، عطر و عصاره گیاهان می باشد که آب به آنها اضافه شده است و از شدت و غلظت آنها که ممکن است آزار دهنده باشد کاسته است.

 

عرقیات گیاهی را با جوشاندن آنها همراه با آب به دست می آورند به گونه ای که زمانی که ترکیب آنها بخار شد، بخار آب حاصل را خنک کرده و به مایع تبدیل می کنند که به این فرآیند میعان می گویند و از این رو عصاره مربوط به گیاه مورد نظر را دریافت می کنند. نمونه قابل درک این فرایند گلاب گیری می باشد که گل های مربوطه را در دیگ هایی همراه با آب، به جوش می آورند و بخار حاصل را خنک کرده و به مایع تبدیل می کنند و در نهایت گلاب به دست ما می رسد.

 

عرق کرفس

 

آشنایی با کرفس و خواص آن :

کرفس از جمله گیاهان علفی می باشد که دارای ساقه و برگ می باشد که هم ساقه و هم برگ آن مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه دارای طبع گرم و خشک می باشد و به دلیل ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری که در خود دارد مانند، ویتامین ث، ویتامین آ، ویتامین گروه های ب، سدیم و پتاسیم و ... بیشتر از اینکه خواص تغذیه ای داشته باشد دارای خواص دارویی می باشد.

 

برای مثال ویتامین ث موجود در آن به شدت در درمان سرماخوردگی و ضعف ناشی از آن موثر میباشد، اگر مشکلی در پوست و موی خود دارید، با مصرف روزانه کرفس یا آب کرفس می توانید به تقویت پوست و موی خود کمک کرده و جوش های صورت خود را از بین ببرید. از طرفی مصرف این گیاه در درمان فشار خون و پایین آوردن آن نیز بسیار موثر می باشد این گیاه علفی دارای فیبر بالایی می باشد و از این رو زمانی که مصرف می کنید زودتر احساس سیری کرده و به این ترتیب به لاغری فرد کمک خواهد کرد.

 

مصرف کرفس بسیار برای بدن مفید بوده و جنبه دارویی دارد

 از عرق کرفس می توان برای درمان بیماری مربوط به مفاصل و استخوان مانند رماتیسم استفاده کرد

 

عرق کرفس چیست؟

عرق کرفس یکی از مشتقات کرفس می باشد که از ساقه و برگ آن استفاده شده است و طی فرآیندی عصاره آن گرفته شده و با آب ترکیب شده و معجون مفیدی را می دهد که می توان برای مصرف بهتر آن، همراه با دیگر میوه ها و گیاهان مصرف کرد و آن را در طبخ غذاهای دیگر نیز مورد استفاده قرار داد تا اثربخشی بالاتری داشته باشد. برای مثال می توان عرق کرفس را همراه با آب انگور و یا زنجبیل مورد استفاده قرار داد که هر کدام از این ترکیبات خود درمانگر بیماری و عارضه ای دیگر می باشند.

 

خواص عرق کرفس چیست؟

همانطور که گفته شد عرق گیاهی کرفس دارای خواص بیشماری می باشد که خواص درمانگری آن بیشتر از تغذیه ای آن می باشد. از عرق کرفس می توان برای درمان بیماری مربوط به مفاصل و استخوان مانند رماتیسم استفاده کرد که اگر با آب انگور و سیب مصرف شود تاثیر آن بیشتر می شود.

 

همچنین برای درمان چربی خون بالا، درمان نقرس و ... هم مفید می باشد. عرق کرفس به دلیل اینکه دارای آنتی بیوتیکهای طبیعی می باشد از این رو برای درمان عفونت ها و بیماریهای عفونی مفید می باشد. همچنین اگر دارای سنگ کلیه می باشید، برای درمان و دفع آن و همچنین شستشوی مثانه می توان از این عرق استفاده کرد.

 

عرق کرفس

 

از عرق کرفس می توان برای درمان دیابت، از بین بردن رنگ پریدگی و زردی چهره استفاده کرد. از دیگر خواصی که می توان برای عرق کرفس بیان داشت این است که از آنجایی که دارای خاصیت صفراوی می باشد از این رو می توان برای درمان زخم معده و سوء هاضمه استفاده کرد. البته اگر دارویی مصرف می کنید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. افرادی که دارای میگرن، آب مروارید و آفت های مکرر دهانی می باشند مصرف عرق کرفس توصیه می شود.

ارسال محرمانه محصولات جنسی

از بیماری دردناک هموروئید خلاص شوید

 

تاثیر عرق کرفس در لاغری :

یکی از ویژگی های بارزی که کرفس با آن شناخته می شود، خاصیت لاغر کنندگی آن می باشد که شنیده ایم با خوردن روزانه 2-3 لیوان آب کرفس می توان وزن خود را کم کرد و به کاهش وزن کمک کرد. اما برخی از افراد همانطور که گفته شد ممکن است با خوردن کرفس مشکل داشته باشند. از این رو می توانند با استفاده از عرق کرفس وزن خود را کاهش داده و یا در رژیم غذایی خود گنجانده و به عنوان نوشیدنی استفاده کنند. اما نکته ای که وجود دارد این است که چون این گیاه مدر بوده و باعث میشود آب بدن بیشتر از قبل از دست برود باید در مصرف آن دقت کرده و زیاده روی نداشته باشید.

 

عرق کرفس

 

مضرات مصرف عرق و گیاه کرفس :

تا به اینجا در مورد خواص گیاه کرفس مطالبی گفته شد که با توجه به موارد گفته شده می توان نتیجه گیری کرد که این گیاه بسیار مفید بوده و مصرف خوراکی و دارویی بسیار مفیدی دارد. اما باید گفت مصرف هر ماده ای اندازه دارد و در صورتی که بیشتر از حد معمول استفاده شود نه تنها خواص درمانی و تقویتی ندارد، بلکه منجر به عارضه ای نیز می شود. این تصور که گیاهان هیچ مضراتی دارند کاملا اشتباه است. هر گیاهی دارای املاحی نیز می باشد که مصرف زیاد آنها خود مشکل ساز می باشد.

 

مضرات مصرف عرق و گیاه کرفس

استاندارد مصرف آب کرفس و یا عرق کرفس روزانه یک لیوان می باشد

 

نحوه مصرف صحیح عرق کرفس :

زمانی که شما به پزشک مراجعه می کنید و دارو دریافت می کنید بر اساس یک زمانبندی مناسبی داروها را مصرف کرده تا نتیجه بگیرید. اگر برخلاف زمانبندی و دوز دارویی که برای شما تجویز شده است عمل کنید مسلما نتیجه بخش نخواهد بود. داروها و عرقیات گیاهی نیز چنین هستند و صرفا چون گیاهی هستند نباید آنها را خودسرانه مصرف کرد. برای اثر بخشی داروها و عرقیات گیاهی مانند عرق کرفس هم میزان مصرف و زمان صرف وجود دارد. استاندارد مصرف آب کرفس و یا عرق کرفس روزانه یک لیوان می باشد. زیرا همانطور که گفته شد این گیاه ادرار آور بوده و به دلیل داشتن اگزالات قابلیت سنگ سازی را فعال می کند. از این رو بیش از این مقدار مصرف نشود.