برای داشتن زندگی سالم و به دور از بیماری، سبزیجات بسیار مفید است و قرار دادن آن تاثیر بسزایی در سبک زندگی افراد می‌گذارد.

تحقیقات نشان داده بسیاری از افرادی که سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند، احتمال کمتری دارد که به بیماری‌های مزمن مبتلا شوند. پیاز یکی از مهمترین انواع سبزیجات است که تاکید زیادی بر خوردن آن به صورت خام می‌شود.

پیاز شامل ویتامین‌های متفاوت و مواد معدنی است و از ترکیبات گیاهی زیادی بهره می‌برد. از پیاز به عنوان گیاهی درمانی برای درمان سردرد، بیماری‌های قلبی و زخم دهان استفاده می‌شود.

پیاز خام را باید به این دلایل در رژیم غذایی قرار داد:

بهبود سلامت قلب

پیاز حاوی فلاونوئید‌ها است که باعث کاهش کسترول بد بدن می‌شود. همچنین تیوسولفینات‌ها موجود در پیاز خون را رقیق می‌کنند و احتمال سکته قلبی و مغزی را کاهش چشمگیری می‌دهد.

جلوگیری از سرطان

در سال ۲۰۱۹ در مجله‌ای پزشکی به نام آسیا پاسفیک مطالعه‌ای منتشر شد و حدود ۸۳۳ نفر تحت نظر قرار گرفتند. مسئولان این مطالعه اعلام کردند خطر ابتلا به سرطان روده در کسانی که به طور منظم از سبزیجات آلیوم مانند پیاز و سیر استفاده می‌کنند، ۷۹ درصد کمتر است. این دانشمندان اعلام کردند که با مصرف روزانه یک عدد پیاز می‌توان حدود ۱۴ درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه را تامین کرد.

سرشار از آنتی اکسیدان

پیاز سرشار از آنتی اکسیدان است و بیش از ۲۵ نوع مختلف آنتی اکسیدان فلاونوئید دارد. اکسیدان شدن فرآیندی است که به سلول زنده آسیب می‌رسد و بیماری‌هایی مانند سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی به وجود می‌آید. موادی که حاوی آنتی اکسیدان هستند، می‌توانند از این بیماری‌ها جلوگیری کنند.

حفظ سلامت استخوان‌ها

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد که فقط یک عدد پیاز حاوی ۲۵.۳ گرم کلسیم است. کلسیم یکی از مهمترین مواد معدنی برای حفظ سلامت استخوان‌ها است. پیاز یکی از مهمترین مواد غذایی برای جلوگیری از پوکی استخوان است.

بهبود پوست و مو

ویتامین‌های A، C و K موجود در پیاز به شما کمک می‌کند که از شر رنگدانه‌ها خلاص شوید و شما را در مقابل اشعه فرابنفش ایمن می‌کند. همچنین پیاز به ساختار و تشکیل کلاژن که از عوامل مهم داشتن پوست و موی خوب است، کمک می‌کند.

کمک به کنترل قند خون

خوردن پیاز می‌تواند به شما در کنترل قند خون کمک کند که برای افراد دیابتی عاملی مهمی محسوب می‌شود. در پیاز ترکیباتی مانند کوئرستین وجود دارد که واکنش‌های ضد دیابتی دارند.

افزایش سلامت گوارش

پیاز همانند سبزیجات دیگر سرشار از فیبر و مواد پروبیوتیک هستند. پیاز حاوی دو ماده‌ی پروبیوتیک اینولین و فروکتولیگوساکارید‌ها است که باعث افزایش باکتری‌های مفید روده شما می‌شود و عملکرد گوارشی را تقویت می‌کند.