این درمان خانگی روشی طبیعی تنفسی برای تسکین یبوست است ؛ این روش توسط بیش از 150 پزشک soviet و روسی در هزاران بیمار با میزان قابل توجه موفقیتی (بیش از 80%) مورد استفاده قرار گرفته است ، گفتنی است این ورزش برای کودکان و همچنین در دوران بارداری نیز عملکرد خوبی دارد.

 

این درمان خانگی که در بخش سلامت معرفی خواهیم کرد به جلوگیری از اسپاسم کمک می کند تا اکسیژن و خون بیشتری برای تمام اعضای دستگاه گوارش فراهم شود ؛

همانطور که می توانید حدس بزنید این طبیعی ترین و سریع ترین درمان خانگی است، زیرا فقط کنترل تنفس وجود دارد و فقط 1-2 دقیقه طول می کشد. افراد مبتلا به یبوست معمولا کمتر از 30 ثانیه برای آزمایش اکسیژن بدن وقت دارند، در حالی که باید حدود 40 ثانیه (استاندارد پزشکی) داشته باشند.

 

علت کمبود اکسیژن بدن در افراد تنفس بیش از حد سریع و سنگین آنها است (یا تنفس عمیق). بیش از حد نفس کشیدن، CO2 را در ریه ها کاهش می دهد، و این باعث کاهش محتوای O2 در تمام سلول های بدن می شود ؛ علاوه بر این، کم بودن CO2 در عضلات نرم باعث ایجاد اسپاسم عضلانی می شود. برای متوقف کردن و جلوگیری از یبوست، ما نیاز به تنفس سطحی تر و کمتر (نزدیک به استاندارد پزشکی) داریم.

 

چگونگی درمان سریع از یبوست (ورزش تنفس آسان):

این ورزش را هنگامی که در توالت نشسته اید انجام دهید. برای به سرعت رفع شدن یبوست در حدود 1 دقیقه، بینی خود را پس از بازدم معمول خود ببندید.

شروع به نگه داشتن نفس خود کنید. (توجه داشته باشید که باید از هر تنفس دهانی در طول این تمرین اجتناب کنید.)

 

احتمالا می توانید نفس خود را بدون استرس تنها برای حدود 20 ثانیه نگه دارید ،این برای افراد امروزی معمول است.

آنها حدود دو برابر محتوای - O2 را در مقایسه با افرادی که حدود 100 سال پیش زندگی می کنند کاهش داده اند.

اما شما باید نفس خود را کمی طولانی تر نگه دارید و یا تا زمانی که تمایل قوی برای نفس کشیدن پیدا کنید (برای دی اکسید کربن بیشتر).

 

نحوه درمان فوری یبوست 

سعی کنید 30 ثانیه یا بیشتر نفس خود را نگه دارید.

بعد از اینکه بینی خود را رها و آزاد کردید، ابتدا تنفس را فقط از طریق بینی انجام دهید و شروع به کاهش تنفس کنید (تنفس کمتری نسبت به قبل از این تمرین).

به جای استفاده از استنشاق های معمول و بزرگ، استنشاق کمتری و تنها با استفاده از دیافراگم (شکم) انجام دهید.سپس تمام عضلات بدنتان را برای تنفس آرام کنید.

این چرخه را تکرار کنید

 

یک دم کوتاه دیگر انجام دهید و دوباره عضلات خود را در بازدم آرام کنید.

این تمرین کاهش تنفس را در حالی که آرام هستید، انجام دهید.

به عبارت دیگر، سعی کنید تنفس کند و کمتری انجام دهید.

به منظور کمک به یبوست، هدف شما این است که هوا (کاهش هوا) را در حدود 1 دقیقه با آرامش کامل بدن تان حفظ کنید.

 

 

چرا این تکنیک باعث تسکین یبوست می شود؟این درمان تنفسی باعث افزایش محتوای اکسیژن مغز و بدن می شود.

 

هنگامی که سطح CO2 شریانی ها و آلولارها افزایش می یابد، CO2 عروق و شریان ها را گسترش می دهد. CO2 قوی ترین متسع کننده شریان ها و عروق خونی است.

از این رو، باعث کاهش اسپاسم و ایجاد اکسیژن بیشتر برای سلول می شود.

بیش از 90% افراد می توانند یبوست را با این ورزش در 1-2 دقیقه متوقف کنند.