کنجد

برخی از دانه ها مانند کنجد و خردل، ماده اصلی ادویه خردل، باعث آلرژی غذایی مشترک می شوند. یک مطالعه در سال 2019 نشان داده که آلرژی کنجد 1 میلیون کودک و بزرگسال در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

 

بادام زمینی

بادام زمینی یکی از دلایل اصلی واکنش های شدید آلرژیک به غذا است و از هر 100 کودک کانادایی تقریباً 2 نفر را درگیر می کند که آن را به یکی از رایج ترین انواع آلرژی های غذایی تبدیل می کند. با این وجود، تحقیقات اخیر نشان می دهد که در نهایت 20 ٪ از افراد مبتلا به آلرژی بادام زمینی از آن بهبود می یابند.

 

ماهی

حساسیت در ماهی های پولک دار مانند ماهی تن یا ماهی آزاد دیده می شود. افرادی که آلرژی دارند و بدن آن ها نسبت به غذاهای بسیاری حساسیت و واکنش نشان می دهد بهتر است دور این غذا را خط بکشند.

آجیل

آجیل شامل بادام، آجیل برزیلی، بادام هندی، فندق، آجیل کاج، گردو و ... است و طبق آمار، حدود 25 تا 40 درصد از کسانی که به بادام زمینی حساسیت دارند نیز حداقل به یک نوع آجیل واکنش نشان می دهند.

 

تخم مرغ

داشتن بثورات یا درد معده پس از خوردن املت، نشان دهنده حساسیت به تخم مرغ است که با حساس شدن سیستم ایمنی بدن و واکنش بیش از حد به پروتئین های موجود در سفیده تخم مرغ یا زرده، ایجاد می شود.

 

 

پیشگیری-از-حساسیت-پوست-دست

شیر و لبنیات

پروتئین های موجود در شیر، مانند لاکتالبومین، کازئین و آب پنیر، آلرژن های رایجی هستند که معمولاً در سال اول زندگی ظاهر می شوند و تا 7 ٪ کودکان را تحت تاثیر قرار می دهند و طبق آمار، حدود 80 ٪ کودکانی که از آلرژی رنج می برند مدتی پس از آن بهبود می یابند.