مه شو : بهترین واکسن کرونا کدام است؟ شاید این سوالی است که بارها از خودتان پرسیده اید؟ اما آیا می دانید بهترین واکسن کرونا کدام واکسن است. اگر نمی دانید با ما همراه باشید تا به شما بهترین واکسن کرونا را معرفی کنیم. در واقع بهترین واکسن کرونا در حاضر در دنیا واکسن فایز است اطلاعات بیشتر درباره واکسن ها را در ادامه بخوانید. این روزها روزهای کرونایی برای همه مردم جهان است؛ به طوری که اکنون بیش از ۸ میلیارد نفر در جهان با یک دشمن نامرئی دست و پنجه نرم می‌کنند.

بهترین واکسن کرونا | آسترازنکا شما را به این بیماری دچار می کند

بهترین واکسن کرونابهترین واکسن کرونابهترین واکسن کرونا

بهترین واکسن کرونا

بهترین واکسن کرونا

بهترین واکسن کرونا

بهترین واکسن کرونا

 

بهترین واکسن کرونا | بیماری عجیب بعد از تزریق واکسن آسترازنکا

به تازگی گفته شده : واکسن آسترازنکا موجب ایجاد لخته خون در مغز می شود و افراد کمی به این معضل دچار شده اند. کارشناسان و محققان گفته اند احتمال دارد کسانی که واکسن آسترازنکا را زده اند دچار سندروم گیلن باره شوند که بر اعصاب بدنشان تاثیر می گذارد.

ابتدای امسال بود که خبر‌هایی مبنی‌بر این‌که افراد بعد از تزریق واکسن «آسترازنکا» دچار لخته خون در مغز می‌شوند پخش شد، با این حال این اتفاق درصد کمی داشت و نمی‌شد آن را جدی گرفت.

اما هم‌اکنون سازمان دارویی اروپا (EMA) اعلام کرده است کسانی که واکسن آسترازنکا را تزریق کرده‌اند احتمال دارد به سندروم «گیلن‌باره» دچار شوند.

سندروم گیلن‌باره یک بیماری جدی است که بر اعصاب بدن تأثیر گذاشته و باعث می‌شود پا، دست و بقیه اندام‌ها مشکلاتی مانند بی‌حسی، ضعف، درد و در برخی موارد فلج موقتی داشته باشند.

البته این سازمان با اعلام کردن تعداد مبتلایان به این بیماری که ۸۳۳ مورد بوده است گفت: این تعداد نسبت به دوز‌های تزریق شده تعداد کمی است و این احتمال وجود دارد که افراد دیگری نیز به این بیماری دچار شوند.

سازمان دارویی اروپا همچنین از کسانی که این واکسن را تزریق کردند خواست درصورت مشاهده بی‌حسی یا فشار در ناحیه سینه و صورت به دکتر مراجعه کنند و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار بگیرند.

پیش از این نیز در ماه‌های گذشته سازمان تنظیم دارویی انگلیس اعلام کرد در مجموع ۱۶۸ نفر پس از تزریق واکسن آسترازنکا دچار لخته خون نادر شدند که از این تعداد، ۳۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس اعلام مقامات انگلیس، این افراد از میان ۲۱.۲ میلیون دوز نخست واکسن که به آن‌ها تزریق شده بود، به لخته خون دچار شده‌اند.

کمیته علمی ناظر بر واکسیناسیون انگلیس در ابتدای ماه آوریل توصیه کرده بود واکسن آسترازنکا تنها برای افرادی استفاده شود که سنشان بالای ۳۰ سال است.

 

بهترین واکسن کرونا | نکاتی که درباره واکسن آسترازنکا باید بدانید

آمار منتشر شده از سوی گمرک و دیگر مسئولین نشان می‌دهد که واردات و میزان تولید داخلی واکسن تا کنون به بیش از 21 میلیون دز رسیده است.

دومین واکسنی که با تعداد بالا در کشور وارد شده واکسن آسترازنکا است. این نوع واکسن بیش از 25 درصد از واکسن‌های موجود در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. در مجموع تاکنون 5 میلیون و 366 هزار دز واکسن آسترازنکا از چهار کشور جهان وارد ایران شده است.اما درباره واکسن آسترازنکا چه می‌دانیم؟ عوارض واکسن آسترازنکا چیست؟ کدام واکسن کرونا بهتر است؟

 

زمان تزریق واکسن دانش آموزان / بهترین واکسن کرونا کدام است؟

دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه دیدار با فرماندهان ارتش که امروز در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: به فراخور انجام واکسیناسیون، سن تزریق واکسن کاهش می یابد. بعضا دیدیم که برخی افراد که هنوز سن آنان برای واکسیناسیون اعلام نشده و یا افراد بدون ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir به مراکز واکسیناسیون مراجعه می کنند که این کار باعث ازدحام می‌شود. 

وی ادامه داد: به مردم نوید می‌دهیم که اصلا نگران واکسیناسیون خودشان نباشند چون با توجه به واردات مقدار زیادی واکسن در روزهای گذشته و استمرار آن در روزها و هفته های آتی، واکسیناسیون با سرعت انجام می شود همچنین چندین مجموعه داخلی اقدام به تولید واکسن کرده اند که امروز هم فاز سه کارآزمایی بالینی واکسن فخرا آغاز شد. 

وزیر بهداشت تصریح کرد: برنامه ما واکسیناسیون افراد در سن مدرسه یا ۶ تا ۱۸ سال است و برای این کار حدود ۱۳ میلیون دُز واکسن نیاز داریم که کارهای مقدماتی آن در واکسن‌های داخلی و وارداتی آن انجام شده و امیدواریم که در دو هفته آینده، واکسیناسیون دانش آموزان را آغاز کنیم تا بعد از انجام واکسیناسیون، شاهد بازگشایی مدارس نیز باشیم. 

عین اللهی ضمن تقدیر از تلاش های ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها به ویژه در مقابله با کرونا گفت: خدا را شاکریم که ارتشی مردمی داریم که در زمان دفاع، مردانه ایستادگی می کند و در زمان صلح، در کنار مردم است و صحنه های باشکوه امدادرسانی این نیروها را در بلایا وحوادث مختلف مشاهده کرده‌ایم.

وی افزود: امروز در بحران کرونا هم ارتش در عرصه واکسیناسیون و در حوزه درمان به ویژه در مناطق محروم، کمک های ویژه ای کرده است و امیدواریم این کمک‌ها ادامه داشته باشد. از مردم هم تشکر می کنیم چون صحنه‌هایی که از مشارکت مردم در مراکز واکسیناسیون می‌بینیم، یادآور مشارکت‌های مردمی در دوران دفاع مقدس است. 

بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت گفت: در سفر اخیرم به قزوین دیدم که دانشجویان با علاقه و انگیزه فراوان ساعت ۱۱ شب هنوز در حال واکسیناسیون بودند که از آنها تشکر می کنیم. هفته گذشته رتبه ایران از نظر واکسیناسیون در سطح جهان دوم بود. بیشترین میزان واکسیناسیون در هفته گذشته از نظر تعداد متعلق به آلمان با ۶ میلیون تزریق واکسن بود و ایران با تزریق حدود ۵ میلیون دُز در هفته، رتبه دوم را به دست آورده بود که امیدواریم با کمک ها و شور مردمی، رتبه اول را بتوانیم کسب کنیم.