مه شو : واکسن سینوفارم و آسترازنکا چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ واکسن سینوفارم و آسترازنکا از واکسن های قوی دنیا هستند. از واکسن سینوفارم و آسترازنکا در اکثر کشورهای دنیا استفاده شده است. واکسن سینوفارم و آسترازنکا را در ادامه را برای شما مقایسه خواهیم کرد.

بهترین واکسن کرونا

علت فوت واکسن زده ها چیست؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی زیرساختها و امکانات مناسبی در بخشهای icu دارد.جواد اقازاده افزود: زیر ساختهای استان بسیار عالی بود بطوریکه بر خلاف بعضی استانها که با ۶۰۰ تا ۸۰۰ بیمار دچار کلاپس شدند در حالیکه استان از نظر تخت ICU ،امکانات ICU و مراکز ۱۶ ساعته و ... زیر ساختهای مناسبی داشت و توانستیم تاب آوری خوبی در مقابل پیک پنجم کرونا داشته باشیم.

وی بااشاره به آمار بستری های کرونایی استان یادآور شد: طبق آخرین آمار، ۲۰۸۹ نفر بیمار سندرم حاد تنفسی در بخشهای کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۹۵۲ مورد مشکوک و مابقی قطعی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان از ثبت ۱۲۹۶ مورد ابتلای جدید خبرداد و گفت: مجموع مبتلایان به کرونا در استان ۲۶۷ هزار و ۳۲۲ مورد است.او در ادامه ضمن تاکید مبنی بر کنترل بیماری تاکنون یادآور شد : برای بیرون آمدن از موج در رتبه نخست انجام واکسیناسیون لازم است.

آقازاده با اشاره به آمار واکسیناسیون در استان افزود: تاکنون یک میلیون و ۶۳۵ هزار و ۹۹۷ نفر واکسینه شدند. او در خصوص آمار کم مرگ و میر در سنین بالا افزود: علت فوت بعضی از افراد، باوجود تزریق دو دوز واکسن داشتن بیماریهای زمینه ای متعدد بوده است.آقازاده خاطر نشان کرد: تاکنون ۶۱۳۷ مورد در اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه اکثریت بیماران بستری شده در بیمارستانها واکسن کرونا را دریافت نکرده اند، گفت: افراد واکسینه شده در صورت ابتلا به بیماری یا نیاز به بستری نداشتند و یا اینکه شدت بیماری در آنها کم بوده است.

بهترین واکسن کرونا

او با اشاره به کشاورزی بودن استان و تعدد حضور کارگران فصلی از سراسر کشور یا استان به علت برداشت محصولاتی از جمله سیب ، انگور و... و تجمع آنها در خوابگاههایی با شرایط زیستی نامناسب افزود: همه این عوامل منشاء انتشار کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: دور همی ها ، اجتماعات مذهبی و غیر مذهبی در این دوران اپیدمی کرونا معنی و مفهوم ندارد و در صورت وجود چنین اجتماعاتی رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است و مهار کرونا فقط با مشارکت همگانی میسر می شود.

بهترین واکسن کرونا

نکاتی که درباره واکسن آسترازنکا باید بدانید

آمار منتشر شده از سوی گمرک و دیگر مسئولین نشان می‌دهد که واردات و میزان تولید داخلی واکسن تا کنون به بیش از 21 میلیون دز رسیده است.

دومین واکسنی که با تعداد بالا در کشور وارد شده واکسن آسترازنکا است. این نوع واکسن بیش از 25 درصد از واکسن‌های موجود در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. در مجموع تاکنون 5 میلیون و 366 هزار دز واکسن آسترازنکا از چهار کشور جهان وارد ایران شده است.اما درباره واکسن آسترازنکا چه می‌دانیم؟ عوارض واکسن آسترازنکا چیست؟ کدام واکسن کرونا بهتر است؟

واکسن آسترازنکا از چه کشورهایی وارد ایران شد؟

در اوایل تولید و خرید واکسن کرونا، ایران با عضویت در کوواکس برای دریافت بیش از 16 میلیون دز واکسن آسترازنکا اقدام کرد. کوواکس توسط تعدادی از سازمان‌های بین المللی ازجمله سازمان بهداشت جهانی (WHO) و یونیسف اداره می‌شود. با این حال تاکنون کوواکس تنها حدود 2 میلیون و 150 هزار دز واکسن آسترازنکا به ایران اعطا کرده که این واکسن‌ها ساخت کشورهای کره‌جنوبی و ایتالیا است.

ژاپن اخیرا 2.9 میلیون دز واکسن آسترازنکا رایگان در اختیار ایران قرار داد. در این میان بخش خصوصی هم برای واردات واکسن اقدام کرد اما تنها حدود 315 هزار دز موافق به واردات شد. گفته شد این واکسن آسترازنکا ساخت کشور روسیه است.

بهترین واکسن کرونا

آیا با واکسن آسترازنکا کرونا می‌گیریم؟

این واکسن حاوی هیچ ویروس زنده‌ای نیست، بنابراین نمی‌تواند افراد را بیمار کند. آسترازنکا از بخشی از پروتئین ویروس ساخته می‌شود. این واکسن توسط شرکت دارویی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آسفورد کشف شد.

چه کشورهایی آسترازنکا تولید می‌کنند؟

آنطور که شرکت اصلی این واکسن اعلام می‌کند، آسترازنکا در 25 سایت تولید واکسن در 15 کشور جهان تولید می‌شود.

چقدر واکسن آسترازنکا در دنیا تزریق شده است؟

آنطور که هفته گذشته دانشگاه آکسفورد اعلام کرد، میزان تزریق واکسن آسترازنکا در جهان از مرز یک میلیارد دز عبور کرده است. همچنین این واکسن در 181 کشور جهان تزریق شده و از لحاظ توزیع گسترده هیچ واکسنی به پای آن نمی‌رسد. بعد از آسترازنکا، فایزر با تزریق در 111 کشور جهان و واکسن چینی با تزریق در 64 کشور قرار دارد. تا کنون 4 میلیارد و 250 میلیون دز واکسن در سراسر جهان تزریق شده که آسترازنکا سهم یک‌چهارمی از آن دارد.