برای زندگی بهتر درلحظه زندگی می‌کنید یا در آینده؟

زندگی یعنی انتخاب کردن. انتخاب می‌کنیم چه بخوریم، انتخاب می‌کنیم در چه رشته‌ای به تحصیل بپردازیم. انتخاب می‌کنیم چه شغلی و چه نوع تجارتی داشته باشیم و با چه کسی زندگی مشترکمان را ادامه دهیم. بعضی مواقع این انتخابها بسیار دشوار می‌شود. بین دو راهی گیر می‌افتیم و نمی‌دانیم کدام را باید انتخاب کنیم.

اما بعضی از انتخابها یا ریشه در باور غلط دارند یا ناشی از ترس ما هستند. اینجاست که  متوجه می‌شویم تصمیمهایی هستند که باید بازنگری شوند و از طرفی، نگاه‌مان را به زندگی اندکی تغییر دهیم. پس با ما باشید!

دست به ریسک زدن در زندگی

ترس از هزاران سال پیش در وجود ما ریشه دوانده است و به مکانیزم بقایمان بدل شده است. تصمیم‌گیری هم همین مکانیزم را به‌کار می‌اندازد. ما دوست نداریم با شکست مواجه شویم. هر از گاهی شکست حکم مرگمان دارد.

ترس از شکست همان چیزی است که خیلیها را از انجام ایده‌های نو باز می‌دارد. کارهایی که واقعا دوست دارند و می‌خواهند در زندگیشان پیاده کنند. ترسی که از دست دادن پول، روابط، فرصتها داریم موانعی است که اجازه نمی‌دهد کارهایی را که در ذهن می‌پرورانیم انجام دهیم.

اما باید بدانید به‌خاطر غلبه بر همین ترس بوده است که انسانهای موفق و مغلوب از هم تمایز پیدا کرده‌اند. انسان موفق تلاش می‌کند و باز تلاش می‌کند. از این نمی‌ترسد که دیگران چه فکر می‌کنند؛ از این می‌ترسد که به هدفش و در نتیجه دست یافتن به زندگی بهتر محروم بماند.

مشاهیر و بزرگان قوم نیز در این بین راه‌گشا هستند. کسانی همچون صادق هدایت نویسنده نامدار ایرانی، که با سبک رئالیسم خود از جامعه می‌خواهد ابرهای تیره و تار ظلم و خفقان را از جامعه بزدایند.  شما هم همین امروز بنشینید و به این فکر کنید که چطور می‌توانید بر ترستان غلبه کند.

زندگی بهتر با پشیمانی به‌دست نمی‌آید

write-your-works-to-do

چه می‌شد اگر فلان کار را کرده بودم یا با علم به شکست، دست به فلان کار نمی‌زدم؟

زندگی آنقدرها هم طولانی نیست که بتوانیم دسته به همه کاری بزنیم. ولی این هم درست است که به‌خاطر شهامت نشان ندادن، عمری را با پشیمانی سپری کنیم. طبق توصیه‌ای که کردیم، ریسک‌پذیر باشید. اجازه ندهید پشیمانی روزی مثل خورده به جان شما بیفتد و غبطه فرصتهای از دست رفته را بخورید.

چشمان تیزبین داشته باشید و به فرصت‌آفرینی و شکار فرصتها مشغول شوید. راه را اشتباه نروید فقط به این خاطر که دوست ندارید متحمل اندکی رنج شوید یا اینکه در آن زمینه تجربۀ کافی ندارید. تا حدی نگرانی شما قابل درک است، ولی نشستن و دیدن موفقیت دیگران مسلما چیزی نیست که برایش برنامه‌ریزی کرده باشید.

هنگام تصمیم‌گیری آینده را پیش چشمانتان مجسم کنید. دوست دارید زندگی شادی داشته باشید یا زندگی سرشار از پشیمانی؟ تصمیم با خود شماست!

نادیده گرفتن مشکلات مساوی با داشتن زندگی بهتر نیست

انسان بی‌مشکل وجود ندارد. هر کسی به نحوی با موانع زندگی خود در حال دست‌و‌پنجه نرم کردن است. اما عده‌ای هم هستند که فکر می‌کنند با نادیده انگاشتن مشکلات همه چیز حل می‌شود. توصیه می‌کنیم شما از این دسته افراد نباشید.

هر جا جلوی ضرر را بگیرید سود کرده‌اید. حواستان باشد تا مشکلی پیش آمد سریعا به حل آن بپردازید. مشکلی مثل سلامتی موضوعی نیست که با نادیده انگاشتن رفع شود. حتما مراقب سلامتی‌تان باشید. موارد دیگر هم باید همینطور با آنها برخورد کرد. همسایه‌ای که عادت‌های نادرست دارد نباید ذهن شما را بی‌جهت برای ساعت‌های طولانی مشوش کند. مسلما با صحبت دوستانه همه چیز می‌تواند تا حد زیادی به روال عادی‌اش برگردد.

برای زندگی بهتر درلحظه زندگی می‌کنید یا در آینده؟

successful-people

در لحظه زندگی کردن فواید و معایت خاص خودش را دارد. نداشتن نگرانی از اینکه آینده چه خواهد شد، باید چه دانشگاهی قبول شد، چه شغلی برای خود انتخاب کرد و هر چیزی را که در آینده منتظرش هستیم.

صرفا برای آینده کار کردن و به فکر آن بودن هم درست نیست. اگر قرار باشد کل عمرتان را به فکر کار باشید و توجهی به اطراف نداشته باشید، هنگام بازنشستگی ممکن است پول داشته باشید، ولی دوست و غمخوار نه.

راه میانه رفتن بهترین کاری است که هر کسی می‌تواند به فکرش برسد. در لحظه زندگی کنید، ولی برای آینده‌تان هم پس‌انداز داشته باشید. در لحظه از زیبایی‌هایی که خداوندگار آفریده است لذت ببرید. همچنین از انتخاب راهی که در میان‌مدت به شغل نهایی‌تان ختم می‌شود غافل نشوید.

داشتن زندگی بهتر با به‌خدمت گرفتن پول

خب، مسایل مالی دغدغه همه است. اما چه کنیم که در عین کار کردن، از زندگی‌مان کمال بهره را ببریم و بتوانیم به خواسته‌هایان برسیم؟

یکی از بهترین کارهایی که هر انسان باهوشی به ذهنش می‌رسد به‌خدمت گرفتن پول است. یعنی به‌جای کار کردن برای پول، پول برایمان کار کند. سرمایه‌گذاری یکی از این راه‌هاست که در این زمینه می‌توانید کتاب ثروتمندترین مرد بابل را دانلود کنید. پول مادامی که در چرخه اقتصاد باقی بماند با خود پول بیشتری خواهد آورد.

بخشی از پس‌اندازتان را، هر چند کوچک، می‌توانید در جایی مثل بورس سرمایه‌گذاری کنید و شاهد رشد آن باشید. بعد از اینکه فکرتان در مورد دخل‌و‌خرج زندگی آسوده شد، فرصت زیادی برای شاد زیستن پیش چشمانتان سبز می‌شود. وقت بیشتر در کنار خانواده بودن، اعصاب راحت داشتن، هر ساله یک یا چند بار به مسافرت رفتن و ... قطعا زندگی بهتری را برایتان مهیا می‌سازد.

حال تصور کنید بعد از مدتی به کار‌آفرین تبدیل شده‌اید. هم شغل دلخواه‌تان را دارید و هم درآمدی که یک زندگی خوب با آن ساخته‌اید.

 

این نکات، و نکات دیگری که خودتان در ذهن دارید به همراه چند عادت مهم که امکان زندگی بهتر را به شما خواهند داد، چگونه در زندگی موفق شوم را به شما نشان می‌دهد. از فرصت استفاده کنید، فکرهایتان را روی هم بزیرید و با هدفی مشخص برای دستیابی به زندگی شاد و سعادتمند، همین امروز تصمیم نهایی‌تان را بگیرید. فردا دیر است!