به دلیل شرایط پیچیده اقتصادی و تحریم هایی که علیه ایران وضع کردند ازدواج این روزها به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است. بالا بودن قیمت لوازم منزل و افزایش هزینه زندگی سن ازدواج در ایران را افزایش داده و کمتر کسی به ازدواج روی خوش نشان می­دهد. بالا بودن هزینه های زندگی حتی به کسانی که سال های قبل ازدواج کرده اند هم فشار زیادی وارد می­کند به همین دلیل تشکیل یک خانواده چندان کار راحتی به نظر نمی­رسد. در میان تمام این موارد در نظر گرفتن چند نکته ساده می­تواند باعث شود بتوانید با وجود تمام سختی ها و فشار ها با به حداقل رساندن هزینه ها یک زندگی جدید را شروع کنید و به تشکیل خانواده امیدوار شوید. در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه می­توانید هزینه های زندگی را به حداقل برسانید.

  1. از چند گیاه آپارتمانی استفاده کنید

گیاهان آپارتمانی جدا از قیمت نسبتا پایینی که دارند هر خانه ای هرچند ساده را به یک خانه مینیمال تبدیل می­کند. گیاهان آپارتمانی یاعث می­شوند در خانه هرچند تاریک و کم نور جریان زندگی را حس کنید. بدون هزینه های سنگین و خرید لوازم لوکس و آنتیک فقط با تهیه گیاهان آپارتمانی زیبا و قیمت مناسب خانه‌ای دلنشین و جذاب داشته باشید. اگر خانه کم­نوری دارید از گلدان های سفید رنگ استفاده کنید. اگر خانه پرنوری دارید دستتان در انتخاب گلدان و رنگ آن باز تر است. هم رنگ های روشن مثل سفید و کرم هم رنگ های تیره مانند مشکی می­توانید استفاده کنید. رنگ های فانتزی مثل صورتی و زرد هم رنگ های جالبی برای دکوراسیون های خاص می­باشند. از گیاهان گلدار مثل ارکیده هم می­توانید برای متفاوت و مدرن کردن فضا استفاده کنید. چند گیاه آپارتمانی که در ادامه به آن ها اشاره می­کنیم.

انتخاب از میان گیاهان آپارتمانی ارزان قیمت

لیندا یک گیاه آپارتمانی زیباست که بسیار مقاوم در مقابل نور کم و کم آبی­ست. این گیاه زیبا می­تواند تا چند هفته بدون آب سالم بماند و همچنین نور زیاد برگ های این گیاه را زرد می­کند.

پوتوس که مورد علاقه­ی بسیاری از گیاه دوستان است یک گیاه کم نور آپارتمانیست. به دلیل سبزی و سرزندگی این گیاه می­تواند محیط خانه شما را به یک محیط صمیمی و گرم تبدیل کند. برای چیدمانی بهتر می­توانید این گیاه را که به صورت آویز می­باشد در نزدیکی پنجره قرار دهید تا سریعتر رشد کند و کل دیوار را پوشش دهد.

گیاهان آپارتمانی از موارد کم هزینه ای هستند که باعث زیبا تر شدن خانه شما خواهند شد و از طرفی شما را از خرید اکسسوری های زیاد و کسل کننده بی­نیاز می­کنند و تا حد زیادی هزینه های شما را کاهش خواهند داد.

درکنار گیاهان برای کم کردن هزینه های زندگی باید از لوازم خانگی با قیمت مناسب استفاده کنید. برخی برند های داخلی لوازم خانگی با­کیفیتی تولید می­کنند که از نظر قیمت به صرفه می­باشند. با آشنایی بیشتر با این برند ها یک انتخاب به صرفه داشته باشید.

 

  1. لوازم خانگی با کیفیت داخلی بخرید

kitchen-decorating-ideas-for-your-home

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که علاقه ای به کالاهای ساخت داخل ندارید ما قصد داریم تا دید شما را نسبت به این موضوع تغییر دهیم. به دلیل بالا بودن هزینه مواد اولیه بسیاری از شرکت های تولید کننده لوازم خانگی در ایران رو به ورشکستگی هستند و دست از تولید کشیده اند. در این میان برخی شرکت ها با تکیه بر دانش ملی و بومی سازی تکنولوژی های روز دنیا در تولید لوازم خانگی با کیفیت گام های موثری برداشت و موفقیت های زیادی کسب کرده اند. شرکت اسنوا یکی از شرکت های پیشرو در تولید لوازم خانگی با کیفیت بالاست. شما می­توانید مطابق با بودجه خود از بین مدل های ساید و دو قلو یخچال فریزر اسنوا و یا هر یک از آن‍ها به صورت جداگانه را تهیه نمایید.

 تمامی اقلام لوازم خانگی شامل تلوزیون، یخچال­فریزر، اجاق گاز و دیگر لوازم برقی آشپزخانه با برندهای شناخته شده ساخت داخل با قیمت مناسب و کیفیت بالا می­توانند جایگزین کالاهای گران قیمت خارجی شوند.

  1. انتخاب سبک مدرن و مینیمال برای دکوراسیون

اگرچه دکوراسیون مدرن به نظر گران قیمت می­ید اما نکته مثبت این دکوراسیون ها استفاده محدود از لوازم بلااستفاده و قدیمی است. این کار باعث می­شود به جای خرید لوازمی مانند اکسسوری ها و دکوری ها پول شما ذخیره و برای لوازم ضروری استفاده شود. در واقع رعایت فنک­شویی در طراحی داخلی منزل یک عامل مهم برای کم کردن هزینه های اضافی می­باشد.

سبک طراحی مینیمال تا حد امکان از لوازم کم و کاربردی استفاده می­کند. اکسسوری های کنفی و حصیری و دست سازه هایی ارزان قیمت و استفاده از حصیر به جای فرش های گران قیمت از ویژگی­های این سبک جذاب و دلنشین است.

  1. چند ایده خلاقانه و ارزان قیمت

cheap-and-simple-home-decoration-ideas

به جای خرید لوازم خانگی لوکس و گران قیمت لوازم خانگی لوکس خود را بسیازید.

چند لاستیک ماشین کهنه و بلا استفاده پیدا کنید. یک کلافه بزرگ نخ کنفی و چسب حرارتی تهیه کنید. دو تخته چوب گرد هم برای وسط لاستیک ها احتیاج دارید. ابتدا تخته چوب ها را به وسط لاستیک ها بچسبانید. سپس نخ کنفی را به دور لاستیک ها بپیچید و چسب بزنید به صورتی که تمام سطح لاستیک پوشانده شود. اکنون شما یک صندلی خاص و گرد دارید. در آخر میتوانید سه چوب برش داده شده هم برای پایه آن استفاده کنید تا یک صندلی دکوراتیو داشته باشید.

حتما شما هم کاسه‌های کنفی روی میز در خانه های زیبا را دیده اید. برای درست کردن این کاسه ها یه یک کاسه‌ی شیشه‌ای احتیاج دارید و نخ کنفی. کاسه را برعکس کنید و نخ کنفی را به دور آن بچسبانید به صورتی که کنف‌ها حالت کاسه را بگیرند اما به کاسه نچسبند و در واقع کنف‌ها را فقط به هم بچسبانید. و در ادامه پس از خشک شدن کاسه را بردارید و کاسه کنفی زیبای خود را روی میز قرار دهید.

به همین صورت می­توانید ظروف شیشه‌ای ساده برای ادویه و حبوبات بخرید و دور آن را با نخ کنفی تزیین کنید. همچنین در این مطلب با ایده‌هایی برای تزئین ظروف شیشه‌ای آشنا خواهید شد.

حتی می­توانید به جای خرید فرش‌های گران قیمت از کنف های ریز برای بافتن یک فرش زیبا استفاده کنید.

بسیاری از لوازم منزل از فرش گرفته تا تابلوهای دکوراتیو و ظروف خانه خود را با این روش ارزان به زیبایی تزیین کنید تا بدون هزینه زیاد چیدمان خانه خود را تغییر دهید.

در نهایت بهتر است بدانید رعایت فنگ شویی و استفاده از لوازم مورد نیاز و عدم استفاده بیش از حد لوازم خانگی و شلوغ کردن خانه و پر کردن آن با دکوری‌های تجملاتی انرژی و زیبایی خانه را می­گیرد. استفاده بیش از حد از لوازم خانگی منسوخ شده است و سادگی جای خود را به این سبک داده، بنابراین برای چیدمان منزل خود از حداقل لوازم استفاده کنید تا خانه­ای با انرژی مثبت بالا داشته باشید.