چشم سوم یا همان چاکرای ششم، یکی از هفت چاکرای اصلی است که در بدن انسان ها وجود دارد. هر انسان از هفت چاکرا برخوردار است که در ادامه این مقاله هر کدام را به صورت خلاصه توضیح داده ایم. هر یک از این چاکراها با قسمتی از زندگی روزمره انسان در ارتباط بوده و تقویت آن ها قابلیت های منحصر به فردی در آن زمینه در اختیار انسان قرار می دهد. چشم سوم ششمین چاکرایی است که در بدن انسان وجود داشته و مکان آن بین دو ابرو و روی پیشانی است.

چاکرا ششم به طور مستقیم با فهم و ادراک انسان ارتباط دارد و اگر فردی بتواند آن را در حالت متعادل و فعال نگه دارد، خواهد توانست با کائنات ارتباط برقرار کرده و دنیای ماوراء الطبیعه را احساس کند. باز کردن چشم سوم از گذشته تاکنون در بسیاری از جوامع قدیمی مطرح بوده و گذشتگان ما از این پدیده به عنوان یک موهبت الهی بزرگ یاد کرده اند

چشم سوم به افراد قدرت روشن بینی، پیش بینی آینده، درک حقیقت پدیده ها و فهم چیزهایی را می دهد که انسان در حالت عادی قادر به تشخیص آن ها نیست. به همین خاطر، امروزه در میان کسانی که علاقه خاصی به دنیای فراطبیعی داشته و دوست دارند قدرتی بالاتر از آن چه در اختیارشان است داشته باشند، چشم سوم یا همان چاکرا ششم به یک موضوع بسیار جذاب و هیجان انگیز تبدیل شده است. اگر شما هم مایل به آشنایی بیشتر با چشم سوم بوده و کنجاوید درباره چگونگی باز شدن آن و جنبه های دیگر این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید، در ادامه این مطلب همراه ما بمانید.

چشم سوم (چاکرا ششم) چیست؟

چاکرای ششم مشهور ترین و معروف ترین چاکرایی است که در بدن انسان وجود دارد. محبوبیت و یا بهتر است بگوییم شهرت این چاکرا به دلیل قابلیت هایی است که فعال شدن آن در فرد ایجاد می کند. از گذشته تاکنون این پدیده را با اسم های مختلفی می شناختند. عناوینی مثل چاکرا ششم، چشم سوم، چاکرا آجنا، چاکرا پیشانی، چاکرا نور، چاکرا بصیرت، چشم دل، چشم درون و غیره جزو مواردی هستند که همگی به یک چیز اشاره می کنند.

این پدیده به صورت فیزیکی نیست و شاید خیلی ها تصور کنند منظور از چشم سوم، چشمی است که در میان دو ابرو ظاهر می شود. در حالی که این طور نبوده و آن چه در تصاویر وجود دارد، تنها سمبل و نمادی از چشم سوم و مکان آن می باشد. چشم سوم یک حالت و یک نیروی درونی است که در قالب پدیده های فیزیکی و مادی گنجانده نمی شود. تمامی چاکراها به صورت متافیزیکی هستند و وجود خارجی ندارند و چاکرا ششم نیز به همین شکل می باشد.

این چاکرا به عنوان مرکز فرماندهی دیگر چاکراها عمل کرده و وظیفه نظارت بر ذهن و روح فرد را برعهده دارد. به بیان دیگر می توان گفت مسئولیت چشم سوم برقراری ارتباط بین جنبه مادی و معنوی انسان است. این یعنی فعال کردن چشم سوم در واقع ایجاد پل ارتباطی بین بعد فیزیکی و متافیزیکی افراد است.

در ادیان مختلف از جمله اسلام، به صورت مستقیم و غیرمستقیم به چشم سوم اشاره شده است. حتی برخی معتقدند نماز خواندن مسلمانان نیز در هر شبانه روز به نوعی با چاکرا ششم در ارتباط است. چرا که هر مسلمان در طول شبانه روز هفده رکعت نماز می خواند و در هر رکعت دوبار پیشانی اش را در حالت سجده به روی مهر فشار می دهد. این کار یکی از فعالیت هایی است که باعث تحریک چشم سوم می شود. در دین اسلام و نماز خواندن نیز سجده مومن با عروج وی به عالم معنا همراه است و می توان از این موارد این نتیجه را استنباط کرد که نماز و سجده هایی که در آن انجام می شود، به نوعی با فعال شدن چشم سوم و ادراک بیشتر فرد نسبت به حقیقت عالم ارتباط نزدیکی دارد.

در ادامه راجع به ادیان دیگری که در آن به صورت مستقیم و غیرمستقیم به چشم سوم اشاره شده است توضیحات خوبی را داده ایم که خواندن آن ها خالی از لطف نیست.

چشم سوم در اسلام

چشم سوم در اسلام

برای خیلی ها این سوال مطرح است که چشم سوم در اسلام نیز وجود دارد یا خیر؟ همان طور که می دانید در اسلام نیز آمده که نماز خواندن و عبادت خداوند می تواند در طولانی مدت باعث باز شدن چشم بصیرت یا همان چشم سوم در افراد شود. در هنگام سجده نماز، به قسمت پیشانی ما که آجنا نیز نام دارد فشار وارد شده و این قسمت دقیقاً همان بخشی است که چاکرا ششم در آن قرار دارد.

در هنگام نماز و پس از سجده اگر با چشمان تان نگاهی به بینی تان کنید، فشار بیشتری به چشم سوم خود وارد کرده و این کار در دراز مدت می تواند چشم سوم یا همان چاکرا ششم فرد را تقویت کرده و باز کند. اگر قصد دارید بدانید که حکم چشم سوم در اسلام چیست و در چه مواردی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به این پدیده اشاره شده است، به مواردی که در ادامه این بخش به آن ها اشاره کردیم توجه نمایید.

ادامه مطلب