در این مطلب همراه ما باشید تا خیلی ساده، پرده از راز خانم ‌های کاربلد در انتخاب یک شال و روسری مناسب برداریم. برای این منظور می‌ خواهیم به ۵ نکته طلایی در انتخاب شال و روسری، روسری و روسری مجلسی اشاره کنیم. نکته ‌هایی که رعایت آنها اصلا ماجرایی پیچیده نیست. بلکه با اندک توجه و در نهایت سادگی شما را قدم به قدم با یک مدل مناسب همراه می ‌کند. اما این نکته ‌ها کدامند؟شال و روسری معرف سلیقه خانم ‌ها برای کامل کردن یک لباس هماهنگ و مناسب است. پوشیدن یک عدد شال و حتی یک نمونه روسری خیلی ساده است. اما آیا هر مدل می ‌تواند با هر تیپ لباس جور در بیاید؟! مهارت خانم ‌های هوشمند در روش‌ های ست کردن شال و روسری با دیگر لباس ‌ها است. این خانم‌ ها معمولاً چندین نوع از انواع شال و یا روسری دارند و خیلی خوب می‌ دانند که چطور از آنها در جای مناسب برای رسیدن به یک استایل مناسب استفاده کنند. آنها وجه تفاوت از یک روسری مجلسی تا یک روسری روزمرگی را می ‌دانند و البته در هنگام خرید نیز نکته ‌هایی کلیدی را رعایت می‌ کنند.

نکته‌ هایی برای خرید شال و روسری مناسب

استایل زیبای شما در حضور یک شال و روسری مناسب تکمیل خواهد شد. زیباترین لباس ‌ها در کنار گرانترین و بهترین پوشش‌ها تنها زمانی کامل هستند که از یک شال یا روسری هماهنگ و زیبا استفاده کرده باشید. اینجاست که هنر ست کردن خانم ‌ها خودش را نشان خواهد داد. خانم ‌هایی که در هنگام خرید شال و روسری نهایت هنرمندی خودشان را به رخ می ‌کشند تا بتوانند یک استایل هماهنگ با فضایی که در آن هستند، داشته باشند.

قبل ‌از هر چیز باید تکلیف خودمان را با واژه مناسب روشن کنیم. اصلا این عبارت مناسب و یا ایده ‌آل و هر چیز شبیه آن یعنی چه؟ همه می دانیم که هر شال و روسری با یک سبک و استایل خاص طراحی ‌شده است. حال چطور ممکن است که یک نمونه مناسب باشد و دیگری این ویژگی را نداشته باشد؟

 

مناسب بودن یک عبارت نسبی است که شامل جزئیات بسیار زیادی می ‌شود. قاعدتاً سلیقه شما حرف اول را در خرید بازی می ‌کند. اما آیا در این انتخاب به رنگ پوست و یا رنگ موی خود توجه می‌ کنید؟ مثلاً متوجه سایز صورت خود هستید؟ و یا حضور شالی را در کنار دیگر لباس ‌ها مد نظر دارید؟ آیا متوجه استفاده از آنها در روزهای گرم و یا سرد از سال هستید؟ به ‌همین ‌ترتیب که پیش برویم، ده‌ ها نکته ریز و درشت مطرح می ‌شود که هر کدام نقشی هر چند کوچک در شرایط مناسب بودن بازی می ‌کنند.

مناسب بودن یک تعریف شخصی شده ‌است که در آن از سن ‌و سال شما تا موقعیت اجتماعی و حتی کاربرد مد نظر قرار می‌ گیرد. حالا با حضور این واژه گسترده، به مطرح کردن ۵ شرط کلیدی می ‌پردازیم.

سلیقه شما معیار اصلی شما است این بار قصد داریم درباره انتخاب روسری صحبت کنیم :

روسری ؛ بخش تاثیرگذار در استایل هر بانوی ایرانی است. البته این پوشش بانوان فقط مخصوص کشورهای اسلامی نیست و حتی می‌ توانید در نزد بانوان دیگر فرهنگ ‌ها نیز زمینه ‌های استفاده از انواع شال و روسری را شاهد باشید. در این ‌میان خانم ‌های خوش ‌ذوق ایرانی یک قدم فراتر از دیگر بانوان نیاز به روسری ‌هایی زیبا، جذاب و متنوع دارند. به هر صورت روسری حالا تبدیل به یک نماد زیبایی در تکمیل استایل بانوان شده ‌است. برای همین است که ماجرای خرید روسری یک بحث همیشگی در نزد بانوان است. اینکه چگونه و از چه مکانی بتوانید روسری ‌هایی زیبا و خوش قیمت را با بهترین کیفیت در تنوع زیاد تهیه کنید.

روسری، خرید روسری

روسری؛ باید باب دل شما باشد تا محبوب شما شود. زیبایی یک جریان سلیقه ‌ای است. هر کسی تعریف خودش را از زیبایی و هماهنگ شدن دارد. شالی که از همان ابتدا چشم شما را نگرفته ‌است، قطعاً در آینده نزدیک دل شما را می ‌زند. این روسری دلسرد کننده هرگز نمی ‌تواند حس و حال استایل ایده ‌آل شما را همراه خودش داشته باشد. البته سلیقه یک معیار کلی است و تنها خط و مش شما را معین می ‌کند. در ادامه این شما هستید که باید با توجه به سلیقه‌ ای که دارید، روسری مناسب را انتخاب کنید. به ‌این ‌ترتیب مثلاً وقتی در حال خرید روسری هستید، قاعدتاً سلیقه شما معیار اصلی است. اما باعث نمی ‌شود که یک گونه خنک تابستانی را در زمستان خریداری کنید!!

از معیارها در تشخیص کیفیت پارچه اطلاع داشته باشید

نوع پارچه از الگوهای کلیدی در انتخاب شما است. برای طراحی از انواع پارچه ‌های نخی، ابریشمی، پشمی، بافت، ساتن، حریر و... استفاده می‌ شود. دقت کنید که قیمت شال و روسری کاملاً وابسته به جنس پارچه است. اما قاعدتاً می ‌دانید که هر مدل پارچه زمینه طراحی تا کاربرد خاص خودش را دارد. لکن وقتی مهارت تشخیص کیفیت پارچه را داشته باشید، حالا می ‌توانید هر روسری در هر مدل از پارچه را ارزیابی کنید. برای این منظور بهتر است یک مطالعه مختصر در ارزیابی کیفی انواع پارچه داشته باشید. پرداختن به این‌ موضوع فراتر از حوصله این مقاله است. اما با مطرح کردن این نکته می ‌خواهیم تا شما را نسبت ‌به کیفیت پارچه‌ ها حساس‌ تر کرده باشیم.

روسری مجلسی با کاربرد مناسب تهیه کنید: روسری مجلسی

روسری مجلسی؛ مناسب استفاده در مجالس است. در حالیکه برای روزهای عادی باید از روسری‌ های عادی داشته باشید. در عین ‌حال همین ها می ‌تواند الگوهای کاربرد متفاوتی داشته باشد. مثلاً روسری مناسب محیط اداره می ‌خواهید و یا اینکه قصد گشت زدن در خیابان ‌های سطح شهر را دارید. از طرفی برای خرید روسری مجلسی باید به نوع مجلس نیز توجه کنید. از مجلس یادبود تا مجالس عروسی و حتی یک دورهمی خانوادگی تعریف متفاوتی دارند.

روسری مجلسی مناسب مناسبت های مهمانی

 

برای حضور در یک میهمانی و یا هر مجلس رسمی دیگر حاضر می ‌شوید؟ قطعا استفاده از یک لباس شیک و برآزنده مورد توجه شما قرار می ‌گیرد. البته پوشش شیک و مجلسی برای بانوان تعریف دیگری دارد. از کنار فرم لباس و انواع سبک‌ های زنانه که بگذریم، هر بانویی به یک روسری مجلسی نیاز دارد. روسری که سبک و راحت باشد، در عین ‌حال درخشان و زیبا بافته ‌شده باشد و از همه مهم ‌تر باعث به ‌هم خوردن ظاهر بانو و موهای مرتب شده او نشود. روسری مجلسی مکمل استایل شیک بانوان است و باید در هر چه زیباتر کردن لباس بانو مؤثر باشد. اما سوال کلیدی آن است که این روسری مجلسی دقیقاً چیست؟ و چطور می‌ توانیم خرید روسری مجلسی را به بهترین حالت ممکن انجام بدهیم؟

شال و روسری مناسب با استایل زنانه و یا دخترانه خود انتخاب کنید

ست شدن یک اصل جدی و همیشگی است. زیبایی لباس‌ ها در هماهنگی آنها نمایان می‌ شود. در هنگام خریدتان به این هماهنگ شدن ‌ها توجه کنید. ست شدن لباس ‌ها الگوهای متفاوتی دارند. در ست شدن شال و روسری با دیگر لباس ‌ها باید متوجه رنگ ‌بندی و طراحی آنها باشید. رنگ شال باید با رنگ لباس، رنگ مو و حتی رنگ پوست صورت بانوان هماهنگ باشد. هماهنگ شدن دلیل بر شبیه شدن نیست. لزوماً شال و روسری ست شده، مدل ‌های هم ‌رنگ با دیگر لباس ‌ها نیستند؛ بلکه می ‌توانند ترکیب رنگی ایده ‌آل داشته باشند. البته خانم‌ های کاربلد گاهاً خرید شال و یا روسری را با رنگی خنثی همراه می کنند. این مدل ‌ها در رنگ‌ های خنثی مانند خاکستری و یا قهوه ‌ای می ‌توانند با انبوه لباس‌ ها ست شوند.

شال و روسری با قواره مناسب تهیه کنید

انواع شال و روسری را در قواره ‌های گوناگون طراحی می ‌کنند. مدل ‌های قواره کوچک تا نمونه ‌های قواره بزرگ انواع آنها در اندازه ‌های مختلف هستند. دقت به سایز صورت و همچنین نوع الگوی بستن شال و روسری معیار انتخاب قواره مناسب است.

شال و روسری

شال و روسری باید به فرم صورت بانوان هماهنگ باشد. چهره ‌ها متفاوت هستند و در این تفاوت با انواع الگوهای صورت خانم ‌ها روبرو هستیم. صورت ‌های کشیده و یا گرد، صورت ‌های استخوانی و یا تپل و... برای همگی ما آشنا هستند. خانم‌های کاربلد می ‌دانند که چطور یک شال و روسری هماهنگ با فرم صورت خود را تهیه کنند. شال و روسری با طرح و رنگ هماهنگ لباس خود تهیه کنید. استایل بانوان از کنار هم قرار گرفتن شال و روسری، مانتو، شلوار و حتی کیف و کفش آنها شکل می ‌گیرد. قطعا برای تدارک یک استایل هماهنگ باید به تناسب رنگ و نقش شال و روسری با دیگر لباس ‌ها توجه داشته باشید. برخی بانوان علاقه دارند تا شال یا روسری خود را با کیف و کفش خود ست کنند. در این حالت دست آنها در انتخاب رنگ مانتو بازتر است. برخی هم هوشمندانه مدل شال و روسری ‌ها با رنگ خنثی را تهیه می ‌کنند. زیرا حالا می‌ توانند انبوه لباس ‌ها را با این مدل ‌های ساده ست نمایند.

خرید شال و روسری یک نیاز همیشگی بانوان است. قاعدتاً هر بانویی به چندین مدل از انواع آن نیاز دارد تا مناسب هر مکان و یا فصلی از سال یک شال و روسری ایده ‌آل را استفاده کند. البته هر اندازه از شال و روسری داشته باشید، باز هم نیاز به خرید یک یا چند مدل جدید احساس می‌ شود. حالا که این نکته ‌ها را می ‌دانید، امیدوار هستیم تا در خریدهای جدید معیارهای ساده‌ تری در انتخاب روسری و شال بهتری داشته باشید.

برگرفته از سایت لیموشاپ (https://limooshop.com)