ـ با مشاورین جنسی صحبت کنید : اگر می خواهید لحظه ای بزرگ را تجربه کنید بهتر است توصیه های مشاورین را در این رابطه عملی کنید. بدون شک مشاورین جنسی می توانند با توصیه های خود سبب شوند که شما بهترین لذت جنسی را تجربه کنید.

ـ نقاط حساس : اصطکاک حاصل از موقعیت ممکن است به شما کمک کند که به اوج لذت جنسی خود در طول مقاربت برسید. برای مثال با لمس کلیتوریس در بانوان بدون شک می توانید احساس لذت را در همسر خود مشاهده کنید.

ـ بحث : مردان واقعا نیاز به جهت یابی دارند به این معنا که دوست دارند متوجه شوند که طرفشان لذت می برد یا خیر. پس در حین رابطه جنسی با گفتن احساسات خود و یا ناله کردن او را از لذت خود مطلع سازید.

ـ شناخت خود : اگر ندانید که چه چیز باعث تحریک شما می شود بدون شک نمی توانید راجب آن صحبت کنید. جهت آموزش بدن خود برای اینکه به ارگاسم برسد تا بتوانید آن را تجربه کنید باید خود ارضایی کنید. در این صورت است که با تمایلات جنسی خود آشنا می شوید.

ـ ورزش عضلات درگیر در ارگاسم : برای خانوم هایی که می خواهند ارگاسم ضعیف خود را به نمونه ای قوی تبدیل کنند انجام ورزش های کلاسیک توصیه می شود. محل این عضلات را در ناحیه کف لگن خود با متوقف کردن ادرار تعیین نمایید.در صورت امکان چند بار در روز آن را انجام دهید و درحالی که تحت فشار هستید از تنفس دست بکشید.

ـ انجام کارهای خطرناک : تحقیقات نشان می دهد که انجام کارهای هیجان انگیز و ریسک پذیر نظیر صخره نوردی یا دیدن فیلم های ترسناک سب تحریک دوپامین در مغز می شود و این امر در تولید منی تاثیر دارد.

ـ تاخیر لذت : تجمع برانگیختگی ها باعث انفجار می شود.بگذارید به اوج لذت جنسی برسید سبب آرام آرام به جوش و خروش بیایید.

ـ تمرکز بر روی تنفس : ممکن است بی اهمیت بنظر برسد اما با تمرکز بر روی تنفس های خود در حین رابطه جنسی بدون شک لذت شما بیشتر می شود.شما از تنفس خود می توانید بعنوان مجرایی برای رابطه جنسی استفاده کنید. کسانیکه تند تند نفس می کشند در واقع رسیدن به اوج لذت را به آرامی پیش می برند اما لذت آنها از رابطه جنسی تشدید می شود.

ـ عشقبازی خلاقانه : اگر مدت زمان زیادی طول می کشد تا شریک جنسی خود را گرم کنید بهتر است یک پیام کوتاه با متنی تحریک آمیز برای او ارسال کنید بدون شک موثر خواهد بود. همچنین در رابطه جنسی خود خلاقیت به خرج دهید تا باعث خستگی طرف مقابل نشوید.

ـ بررسی داروهای مصرفی : زنان بیشتر از مردان داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند و این امر بر رابطه جنسی فرد تاثیر گذار خواهد بود.اگر داروی خاصی مصرف می کنید بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

ـ دریافت کمک : اگر به ارگاسم نمی رسید حتما با یک مشاور جنسی صحبت کنید. آسیب عصبی و کاهش تستوسترون می تواند مسبب این مشکل باشد. پس می توانید یک ارزیابی پزشکی انجام دهید تا راه حل را بیابید.

ـ آرامش : طبق تحقیقات صورت گرفته استرس کاری بر روی میل جنسی فرد تاثیر می گذارد. بدیهی است که این امر میل جنسی فرد را کم می کند و در نتیجه فرد به اوج لذت جنسی نخواهد رسید.