واژینوپلاستی یک روش است که با هدف سفت کردن واژن که در اثر زایمان واژینال و یا پیری شل شده است ، انجام می گیرد.برخی از جراحان معتقدند که این عمل باعث حساسیت جنسی بیش از حد نیز می شود.

این درست است که بافت های واژن خاصیت کششی دارند اما جراحی سفت کردن بافت های واژن و پاسخ های جنسی نمی توان تضمینی ارائه کرد. تمایل و برانگیختگی و ارگاسم به همان اندازه در افراد گوناگون متفاوت هستند که عوامل عاطفی و معنوی. بعلاوه حساسیت جنسی بطور خودکار باعث لذت بیشتر نمی شود بلکه می تواند درد فرد را بیشتر کند.

لابیوپلاستی جراحی پلاستیک بر روی لب های اطراف واژن است که می تواند به تنهایی یا همراه با واژینوپلاستی انجام گیرد.در این جراحی به تغییر شکل و اندازه لب های کوچک و بزرگ می پردازند.

جراحی ترمیمی در مقایسه با جراحی زیبایی

به منظور تصمیم گیری در این رابطه که آیا قصد انجام واژینوپلاستی دارید یا لابیوپلاستی باید تفاوت جراحی ترمیمی و زیبایی را درک کنید.

جراحی ترمیمی باعث بهبود عملکرد بخشی از بدن می شود در حالی که جراحی زیبایی تغییر زیبایی شناسی در آناتومی محل مورد نظر ایجاد می کند.بطور مثال در جراحی بینی یک جراح پلاستیک می تواند حفره های بینی را ترمیم کند تا بهتر نفس بکشید و یا شکل بینی را تغییر دهد تا از نظر ظاهری زیباتر جلوه کنید.

این یک تمایز بسیار مهم است که در جراحی ترمیمی گاهی مشکلاتی نظیر بی اختیاری ادرار را درمان می کنند. با توجه به عدم اطلاعات کافی در زمینه جراحی زیبایی واژن بهتر است احتیاط کنید و با پزشکان متخصص مشورت کنید.

برخی از روش های واژینوپلاستی در اصل برای انجام جراحی ترمیمی جهت نقص های هنگام تولد در ناحیه واژن می باشند. پس با این وجود یک دختر که رشد می کند می تواند سیستم دفع ادرار طبیعی ، عادت ماهانه و مقاربت را نظیر سایرین تجربه کند.

برخی از خطرات واژینوپلاستی

ـ ایجاد فیستول

ـ خونریزی بیش از حد. ( برخی از بیماران خونریزی بسیار زیادی پس از واژینوپلاستی داشته اند در نتیجه به واحد های خون نیاز پیدا کردند.)

ـ لخته شدن خون. ( این امر می تواند سبب حمله قلبی یا سکته مغزی شود.)

ـ عفونت. ( در اثر مراقبت های نادرست پس از عمل جراحی رخ می دهد که می تواند زمان بهبودی و نتیجه جراحی را تحت تاثیر قرار دهد.)

ـ مشکلات ادراری. ( شما در اثر واژینوپلاستی می توانید به مشکلات ادراری از جمله دردناک بودن ادرار دچار شوید که در اثر التهاب ناحیه عمل ایجاد می شود.)

ـ عدم ارگاسم.( شما ممکن است هرگز همانند گذشته به اوج لذت جنسی نرسید.)

ـ تنگی واژن.( امکان دارد این تنگی بیش از حد برای شما مشکلاتی را ایجاد نماید.)

ـ بی حسی. ( در اندام تناسلی خود ممکن است حسی نداشته باشید به این معنا که دیگر از برقراری رابطه جنسی لذت نمی برید.)

ـ درد دائم

ـ حساسیت بیش از حد. ( برخی از نواحی اندام های تناسلی ممکن است دارای حساسیت بیش از حد باشند بطوریکه در حین پوشیدن لباس و یا نشست و برخاست و همچنین با یک لمس جزئی باعث ناراحتی شما شوند.)