به هیچ وجه، در واقع ممکن است عکس این قضیه درست باشد. مردان با کمبود ارثی 5-آلفاردوکتاز اغلب به سرطان پروستات مبتلا نمی شوند و همان گونه که قبلاً گفتیم پروسکار یک داروی مهار کننده 5-الفاردوکتاز است. مؤسسه ملی سرطان تحقیقاتی را به راه انداخته است تا مشخص کند آیا فیناستراید می تواند برای پیشگیری از سرطان پروستات مورد استفاده قرار گیرد.

پس پروسکار در اصل داروی بی خطری است ؟

تاکنون این دارو برای مردان بی خطر به نظر رسیده است. اما این دارو ممکن است برای زنان کاملاً خطرناک باشد. چرا این دارو می تواند برای زنان خطرناک باشد ؟

بررسیهای روی حیوانات نشان داده است که پروسکار می تواند به جنینهای مذکر صدمه بزند. بنابراین با اینکه تنها مقادیر کمی از این دارو در منی مردان ظاهر می شود، زنانی که حامله هستند یا ممکن است حامله شوند نباید در معرض منی مردانی که پروسکار مصرف می کنند قرار بگیرند. این به معنای آن است که هیچ عمل جنسی- لااقل بدون استفاده از کاندوم- نباید صورت گیرد. به علاوه زنانی که حامله بوده یا ممکن است حامله شوند برای اینکه دارو از راه پوستشان جذب نشود، باید از دست زدن به قرصهای خرد شده پروسکار اجتناب کنند.

قیمت این دارو چقدر است ؟

داروی پروسکار که باید روزانه پنج میلی گرم مصرف شود، برای مصرف کنندگان 625 دلار در سال هزینه برمی دارد. بلعیدن این قرص ناگوار است مخصوصاً اگر مجبور باشید تا پایان عمر از آن استفاده کنید. هنگامی که مردان از مصرف فیناستراید دست بکشند، دهیدرو تستوسترون سرم در عرض دو هفته به سطح اولیه خود برمی گردد و علائم بزرگی خوش خیم پروستات عود می کند. شاید بتوانید از طریق برنامه ای که مرک با پروسکار به راه انداخته است کمی از هزینه خود را کم کنید. ابتدا تمام بیماران به مدت یک ماه این دارو را به طور رایگان دریافت می کنند. شش ماه پس از درمان با پروسکار می توانید یک دوره 30 روزه داروی رایگان دریافت کنید. بعد از آن لااقل تا سال بعد می توانید برای هر 12 ماه قرص پروسکار مصرف می کنید یک ماه قرص رایگان دریافت کنید. اگر شما علاقه مند باشید پزشک شما احتمالاً جزئیات این برنامه را در اختیار دارد.