نوع درمانی که شما دریافت می کنید بستگی به مرحله بیماری شما، سنتان و وضعیت عمومی شما خواهد شدات. باید به خاطر بسپارید که بی ثباتی زیادی حتی در خود حرفه پزشکی در مورد این که کدام یک از درمانها برای هر یک از اشکال مختلف سرطان پروستات، مخصوصاً مرحله A و B، مناسب ترین درمان می باشد، وجود دارد. ویتمور در سرمقاله یکی از شماره های مجله پزشکی آمریکا نوشت که رضایت بخش ترین درمان سرطان پروستاتی که از نظر بالینی موضعی باشد، ممکن است بیشتر به انتخاب شما بستگی داشته باشد تا اینکه واقعاً از سایر درمانها مناسب تر باشد.

اگر این همه بی ثباتی باعث نگرانی شما می شود، به خاطر بیاورید که پژوهشگران کارهای زیادی برای یافتن هر دو مورد علت و درمان سرطان پروستات انجام می دهند و یافته های آنها ممکن است سرانجام به نفع شما باشد.

خود درمانی

آیا کاری هست که خود من بتوانم برای درمان بزرگی یا الاقل تسکین علائم انجام دهم ؟

چنانکه در فصل دوم بحث کردیم، بسیاری از مردم، در بین پزشکان و افراد عادی، معتقدند که مصرف روی منجر به پروستات سالم تر می شود.ایروینگ ام. بوش، پزشک و اورولوژیستی از دانشکده پزشکی شیکاکو، به مدت 20 سال از روی برای درمان عده ای استفاده کرده است و می گوید که به نظر می رسد این گروه کمتر از میزان طبیعی به جراحی پروستات نیاز پیدا می کنند.

او معتقد است در صورتی که درمان با روی از ابتدای آغاز افزایش اندازه پروستات شروع شود در درمان بزرگی خوش خیم پروستات موثر است. از دید او روی موجود در بدن بافت غده ای پروستات را از بزرگ شدن به منظور تولید روی بیشتر باز می دارد. بوش، به تعدادی از بیماران ترکیبی از روی و شل کننده های عضلانی را توصیه می کند.

آیا علاوه بر روی چیزی هست که به نظر برسد در درمان بزرگی خوش خیم پروستات موثر است ؟

درمان هومیوپاتی که توصیه شده است ترکیب 3 اسید آمینه گلیسین، آلانین، و گلوتامین به مقدار چند گرم در روز می باشد. بعضی از مردم می گویند که لیستین، کلسیم و منیزیوم، که در داروخانه ها و فروشگاههای اغذیه بهداشتی موجود است، در درمان آنها موثر بوده اند. بعضی داروهای گیاهی هم مفید واقع شده اند.